4,167

Aquatique, cea mai bună apă plată pentru copii și bebeluși

Aquatique este unanim recunoscută ca fiind cea mai bună apă minerală plată pentru bebeluși, copii mici și persoane în vârstă. Dacă e bună pentru ei, cu atât mai mult pentru noi, ceilalți, care nu avem probleme medicale sau un sistem digestiv în formare. De ce o preferă românii? Ce calități are? De unde vine și cum ajunge la noi? Vă invit într-o scurtă călătorie pe firul apei Aquatique, de la izvor și până pe masa noastră.

Povestea brandului Aquatique este la fel de frumoasă ca și zona protejată din care izvorăște apa, în inima Carpaților, la 1100 metri altitudine, în rezervația naturală Abruptul Prahovean.

Apa străbate de mii de ani roca muntelui, dar a fost nevoie ca cineva să creadă în calitățile ei și să investească în cercetarea și captarea acestei ape pentru ca noi să ne bucurăm că o bem și o avem pe masă. În cazul Aquatique, 30 milioane de euro, investiția totală a companiei Romaqua Group, liderul pieței de apă minerală. Din cele 30, captarea, singură, a costat 1 milion de euro.

Managementul Romaqua Group Foto: Romaqua

Nicolae Șarvari, director Romaqua Divizia Bușteni: „În 2000, Romaqua a solicitat un perimetru de cercetare al apelor subterane din această zonă, unde existau ceva informații din programele naționale dinainte de ′89. În urma concursului de licitație, a primit dreptul de a face pe propria răspundere și cheltuială această cercetare.” Rezultatele au fost pozitive, iar în 2001 Romaqua a primit licența de explorare. Izvorul se vedea undeva pe Valea Jepilor, în peretele carierei de piatră, dar până la zona de emergență a fost cale lungă și 20 000 metri cubi de rocă, pe care Romaqua i-a mișcat din drumul până la afloriment (roca stabilă, din care izvorăște apa).

Aquatique 10 ani

Locul de captare Aquatique se poate observa foarte usor de sus, din telecabina pe drumul de la Bușteni spre Babele. foto: MDR

Aquatique își are izvorul în inima Carpaților, la 1100 metri altitudine, în rezervația naturală Abruptul Prahovean

Aquatique își are izvorul în inima Carpaților, la 1100 metri altitudine, în rezervația naturală Abruptul Prahovean. foto: Romaqua

Aquatique 10 ani

Aflorimentul și bazinul de colectare, foto: Romaqua

Aquatique 10 ani

Construcția captării izvorului, foto: Romaqua

În 2003 a început construcția captării, care protejează zona de emergență (în care apa iese din stâncă). Patru ani mai târziu Romaqua a primit licența de exploatare de la Agenția Națională pentru Resurse Minerale, iar pe 29 iunie 2007 a fost îmbuteliată prima sticlă de apă.

Nicolae Șarvari, director Romaqua Divizia Bușteni: „În afloriment avem imaginea a 3 sisteme complexe de fisuri, care în totalitate reprezinta sursa Bușteni. Cine bea apă din sticla Aquatique bea aceeași apă pe care o poate lua cu cana sau în pumn, direct de la izvor.”

De la izvor și până la fabrica de îmbuteliere, apa trece printr-o conductă de inox de 4 km, care străbate 5 văi. Conducta este în proporție de peste 80% subterană, protejată (de îngheț și de curioși), îngropată la 1,6 metri sub adâncimea de îngheț și are 5 supratraversări ale Văilor Jepilor, Urlătoarea, Babelor, Seaca și Prahova. Sursa se află într-o zonă privată, izolată cu o construcție de captare care beneficiază de pază 24 de ore din 24.

Îmbutelierea la fabrica din Bușteni

Îmbutelierea se face în recipiente tip PET. Pre-formele ajung în ambalaje sigilate la fabrică (din Germania sau de la producători locali) și intră în linia de îmbuteliere, unde li se dă forma finală prin suflare cu aer comprimat cald la peste 100 de grade Celsius. De aici, recipientele merg în zona de umplere, nu înainte de a mai fi o dată clătite și sterilizate cu apă ozonată. Zona de umplere cu apa captată de la izvor este izolată de restul spațiului și toată linia este complet automatizată (producție germană). După umplere, flacoanele sunt închise cu dop, etichetate și ambalate la bax pentru transport.

Producătorii spun că nu vom vedea prea curând Aquatique în flacoane de sticlă, și asta din cauza distribuitorului, care refuză apa în sticle, care sunt mai greu de manevrat și transportat.

Radu Lăzăroiu, directorul general Romaqua: „Există o reacție negativă a retailer-ului la ambalajele de sticlă, pentru că acestea scad randamentul unui indicator de bază – profitul pe metru pătrat de expunere. În cazul sticlelor (și mai ales returnabile) suprafața de expunere se dublează, la același profit. Vă dau un exemplu: în ′98 se îmbuteliau 100 milioane de litri de apă Borsec, toți în sticlă de 1 litru, returnabilă. Astăzi cele 100 de milioane au scăzut la sub 18 milioane sticle pe an, pentru că retailer-ul nu le primește.”

Linia de îmbuteliere din Bușteni. Pre-formele înainte de instalația de suflare. Foto: MDR

foto: MDR

foto: MDR

foto: MDR

foto: MDR

În ce privește ambalajul de tip PET, dl Lăzăroiu, specialist inginer în mase plastice, spune că este sigur pentru sănătate: „Bisfenolul tip A (BPA) este un disruptor hormonal care poate apărea în materialele care au la bază PVC. PET-ul nu are BPA. Singurul caz în care pot apărea urme de BPA este cel al flacoanelor PET care conțin fracții de PET reciclat, care la rândul lui poate fi contaminat cu PVC pe traseul de reciclare (ceea ce nu e cazul apelor îmbuteliate de Romaqua – n.r). BPA-ul devine periculos numai în cazul în care flacoanele sunt încălzite la temperaturi mai mari de 60 de grade Celsius. La temperatura camerei, BPA nu se degajă și nu migrează în conținutul flaconului. Există o dispută puternică între producătorii din industria alimentară și autorități la nivel european în ce privește recircularea – facem economie, dar până unde? Industria alimentară  ar trebui scoasă din economica circulară. Ca specialist, nu aș permite niciodată folosirea de fracție de PET reciclat în industria alimentară.”

Polietilena (PET) este neutră față de alimente și nu intră în reacție cu conținutul, indiferent că acesta (acizi, baze, sulfuri etc). Singura problemă cu PET-ul este că nu trebuie depozitat sau uitat la soare. Și asta nu din pricina radiației termice, ci a razelor UV, care depreciază legăturile plasticului în general, indiferent de natura acestuia (polietilenă, PVC etc) și dă conținutului un iz de slănină râncedă. Așada, nu uitați PET-urile la soare, chiar și iarna!

Aquatique, în date și cifre

În 2011 a fost montată o nouă linie de îmbuteliere pentru 5 litri, iar anul acesta capacitatea va crește, deși în acest moment fabrica de la Bușteni are 250 de angajați și poate îmbutelia 60 000 litri pe oră. Nu există stocuri mai mari de 3-5 zile, durata în care laboratorul face analizele și eliberează certificatul.

„Dacă în 2007 am îmbuteliat 7 milioane de litri de apă oligominerală naturală Aquatique, în 2016 am ajuns să îmbuteliem aproape 45 de milioane de litri. În fiecare an din ultimii trei, vânzările au crescut cu 50%, așa încât suntem foarte optimisti în privința evoluției brandului”, spune Radu Lăzăroiu, Managing Director Romaqua Group. „Anul acesta ne dorim să vindem peste 65 de milioane de litri.

Producătorii Aquatique cred că succesul constant al acestei ape se datorează calităților ei extraordinare.

De ce Aquatique?

Ce o face atât de bună pentru consum? Conținutul redus în minerale (reziduu sec 104 mg/litru) și extrem de redus în sodiu (1mg/litru) o recomandă pentru alimentația bebelușilor, dar și în dietele fără sare ale adulților. Este o apă microbiologic pură, stabilă chimic, ușor alcalină (8,2-8,4 la sursă, 8 în sticlă) și foarte bună la gust.

Aquatique 10 ani

La numai un an de la lansarea pe piață, în anul 2008, Aquatique a primit distincţia „Grand Gold Medal” de la Institutul Internaţional de Selecţie a Calităţii, Monde Selection, Bruxelles, fiindu-i recunoscute astfel calitățile deosebite. Anul trecut, un sondaj realizat printre părinți de către revista Forbes România a desemnat apa oligominerală naturală Aquatique pe locul I la categoria „Apă minerală plată pentru sugari și copii mici”.

Pentru alcătuirea acestui top, revista Forbes România, în colaborare cu compania D&D Research, a realizat în perioada iulie-septembrie 2016 o amplă cercetare a opiniei mamelor la nivelul întregii țări. Topul a fost realizat pe baza răspunsurilor mamelor cu vârsta între 22 și 35 de ani, care au copii cu vârste între 0 și 5 ani, și care locuiesc în 41 de orașe din România cu peste 50.000 locuitori. Mamelor li s-a cerut să precizeze ce apă minerală plată folosesc pentru copilul lor, să numească marca de apă în care au încredere, care este cea mai sigură pentru copilul lor și să denumească brandul de apă cu cel mai ridicat nivel de calitate. Aquatique a obținut cel mai mare punctaj la toate aceste criterii, fiind desemnată cea mai bună apă minerală plată pentru sugari și copii mici.

Cea mai bună apă pentru copii și bebeluși

Pentru copiii mici şi pentru sugari, consumul unei cantităţi suficiente de lichide este esenţial pentru sănătate. Greutatea lor corporală constă în mare parte din apă, aşa încât este vital să-i menţinem pe cei mici bine hidrataţi. În cazul în care bebelușul este alăptat exclusiv la sân, nu există nevoia hidratării suplimentare cu apă, ceai sau alte lichide. Dacă alăptarea la sân nu este posibilă, formula de lapte recomandată de medicul pediatru este cea mai bună soluție de hrănire a acestuia. Astfel, de o importanță cardinală este calitatea și compoziția apei cu care se prepară formula de lapte.

10 ani Aquatique

Aquatique, cea mai bună apă pentru copii mici și bebeluși

Aquatique are compoziția și puritatea ideale pentru copii, bebeluși, hipertensivi și persoane cu probleme renale

Ministerul Sănătăţii recomandă ca sugarii să fie hrăniţi numai cu lapte, fie la sân, fie din biberon, până la vârsta de şase luni, după care în alimentaţia copilului pot fi introduse şi solide.

Băutura ideală pentru bebeluş este laptele sau apa. Introducerea apei ca băutură alternativă va contribui la învăţarea unor obiceiuri bune pentru copil. Apa este substanța primordiala din majoritatea alimentelor și, de la paharul cu apă necesar hidratării și până la apa folosită la gătit, nevoia de apă de bună calitate este imperioasă. Așadar, trebuie folosită o apă care are un conținut scăzut de minerale (< 120 mg/L), și foarte mic de sodiu, întrucât copiii până la 1 an nu pot prelucra cantități mari de sodiu. Societățile de pediatrie europene recomandă concentrații de sodiu în apa destinată hrănirii și hidratării bebelușului mai mici de 20 mg/L.

Apa minerală naturală plată Aquatique este o apă cu un grad scăzut de mineralizare (104 mg/L) și îndeplinește toate criteriile de compoziție și puritate pentru a putea fi consumată de bebeluși și copii. Ca o confirmare a proprietăților sale benefice pentru bebeluși, în urma efectuării unui studiu clinic, Institutul de Ocrotire a Mamei şi Copilului „Alfred Rusescu” atestă faptul că apa minerală naturală Aquatique corespunde criteriilor indicate pentru prepararea alimentelor destinate sugarului.

De asemenea, și Societatea Română de Pediatrie confirmă faptul că apa oligominerală Aquatique poate fi folosită ca atare sau pentru pregătirea hranei bebelușilor si copiilor.

„Aquatique nu vinde pielea ursului din pădure”

Aquatique este, de 10 ani, un succes 100% românesc, un brand construit de la zero, care a urcat continuu în preferințele consumatorilor.

Pe piața apelor minerale naturale, Aquatique are o cotă de piață în volum de peste 5% (ianuarie-mai 2017), conform datelor companiei Romaqua Group. Exportul de apă minerală naturală oligominerală Aquatique  se realizează China și Taiwan, iar anul acesta se preconizează intrarea pe piața Statelor Unite și a Marii Britanii.

Dar nicăieri nu este mai apreciată apa din Bușteni decât la ea acasă, în România. Se spune că gusturile se formează în primii 10 ani de viață și că vom căuta involuntar să bem apa cu un gust cât mai apropiat de aceea pe care am băut-o în copilărie. De aceea piața principală a apelor Borsec și Aquatique este cea locală, unde românii s-au obișnuit să bea apa minerală gustoasă și sănătoasă a meleagurilor natale.

Radu Lăzăroiu, , Managing Director Romaqua Group, spune că strategia de marketing a companiei este condiționată și de această filozofie, a „curgerii naturale”: „Exact așa cum nu sunt pompe la Aquatique, nu zăpăcim apa prin pompaj, ci o lăsăm să curgă natural, la fel am considerat că și brandul Aquatique va crește frumos și natural dacă e prezentat natural și loial. Este o apă bună și un brand reușit, care nu vinde pielea ursului din pădure.”

Romaqua Group, companie cu capital autohton privat, cu 19 ani de activitate, are în portofoliu bran­duri de succes: Borsec (ape minerale na­turale), Stânceni (apă mi­ne­rală naturală), Aquatique (apă minerală na­tu­rală oli­gominerală), Giusto (băuturi răcoritoare), Giusto Natura (băuturi răcoritoare plate), Albacher, Dorfer şi Mühlbacher (bere).  Borsec este liderul pieţei de ape minerale naturale, iar Giusto Natura liderul pieţei de băuturi răcoritoare plate (still drinks). Romaqua Group are peste 2.000 de angajaţi şi o cifră de afaceri de peste 155 milioane de euro.

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 250 de cuvinte, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.