730

Designeri români de modă și bijuterii – colecții și tendințe

Din septembrie, vila Oromolu este deschisă publicului – un spațiu de peste 500 mp pus la dispoziție de Qreator by IQOS, energiilor creative și inspirației. Surpriza exteriorului vilei a fost depășită zilele acestea de surprizele din interior, unde câțiva dintre cei mai talentați designeri români și-au expus creațiile la Eco Cult, cea de-a 10-a ediție Art Fashion Fair.

În plin centrul Bucureștiului a răsărit de curând frumusețea și eleganța vilei Oromolu, casa monument istoric ce a aparținut fostului guvernator BNR Mihai Oromolu. Ea este acolo de-acum un secol, când a fost construită de un arhitect celebru al vremii, în stilul Ludovic al XVI-lea, dar parcă n-a fost niciodată așa de impresionantă. Uitată în paragină în ultimii ani, după un incendiu din 2009, casa a fost renovată recent și se învecinează astăzi cu o construcție nou nouță de birouri, de o formă avangardistă, care pune și mai bine în valoare arhitectura vilei.

Vila Oromolu, QREATOR-by-IQOS

Surpriza re-descoperirii frumuseții acestei construcții a fost întregită de surpriza din interior, în cele două zile de târg Art Fashion Fair, când designeri români cunoscuți ne-au încântat cu creațiile lor. I-am rugat pe câțiva dintre ei să ne spună câte ceva despre colecțiile lor și experiența Eco Cult, a 10-a ediție Art Fashion Fair:

Oana Vasiloiu, designer de poșete, pantofi, accesorii din piele. Mai recent, și vestimentar.

„Mi-am lansat și hainele, da, pentru că întotdeauna mi-am făcut eu singură haine și multe cliente își doreau să le aibă, așa că am pornit și pe acest drum –  care nu este ușor! Trebuie să fii foarte mare (ca potențial financiar) să poți face un brand de designer de poșete, pantofi, accesorii din piele și haine. Munca este uriașă, la fel și investiția.

Nu știu dacă mă încadrez într-un stil, am și piese clasice (eterne) și multe avangardiste, dar toate au un element comun: eleganța pură. Creez pentru femei cu F mare, femei care știu cine sunt și care își iubesc feminitatea. Și nu fac pantaloni! Nu îi port și nu îmi plac. Hainele mele sunt foarte rafinate, și datorită țesăturilor pe care le folosesc. Nu lucrez decât în materiale bogate ca vibrație, naturale, fluide – mătase, satin, voal, brocart, bumbac în combinație cu fir de mătase, stofe de lână, cașmir.”

Un interviu savuros cu Oana Vasiloiu despre începuturile ei în design-ul de modă, găsiți aici.

Brândușa Ungurașu, artist în porțelan

Creatoarea Brândușa Ungurașu și soțul ei, Gabriel, care se ocupă de PR, management și marketingul afacerii.

Bijuteriile, accesoriile și obiectele de decor marca Brândușa Ungurașu sunt unicate lucrate manual, în porțelan. Brândușa și-a lansat brandul din 2009, pe când era încă studentă la Universtitatea Națională Arte. Obiectele create de ea sunt din porțelan pictat cu pigmenți de culoare specială, cu aur sau platină (lustere) 12%, sidef lichid, cupru și alte metale, totul în stare lichidă. Bijuteriile sunt accezorizate cu argint 925% sau argint placat cu aur de 24k, mătase, organza, perle de cultură de apă dulce, monturi diverse.

Pe lângă bijuterii, Brândușa Ungurașu mai creează seturi de masă (farfurii, cești, ceainice), obiecte de iluminat și de decor, practic tot ceea ce e poate lucra în porțelan pictat.

Crearea unei noi bijuterii de la stadiul de concept și până la cel de  gata poate dura până la luni de zile și constă în mai multe etape: crearea unui model de formă și pictură; forma albă, care urmează a fi pictată, de la turnarea în matrițe, modelare, șlefuire, uscare, biscuitare, glazurare; la final, urmează pictura, care poate dura până la 3 săptămâni.

Am întrebat-o care au fost cele mai vândute la târg: „Categoric bijuteriile. Apoi accesoriile pentru îmbrăcăminte, butoni, papioane, nasturi. Și în cele din urmă, dar și cu o semnătură aparte, seturile de masă (cești, ceainice), vaze și corpuri de iluminat. Preferințele se îndreaptă către bijuterii și accesorii unicat. La noi, fiecare își poate personaliza propria bijuterie sau piesă de decor, după bunul plac. Îi lăsăm să își creeze un model al lor, pe care să îl pictăm apoi. Și pe care nu îl reproducem niciodată.”

THAÏS & STRÖE, mai mult decât un brand de fashion, o simfonie de emoții

Așa scrie în prezentarea de pe site-ul brandului. Creatoarele lui sunt Thais Coman și Oana Stroe, designeri formați la București și Bologna, mai multe despre ele găsiți pe site. Le-am rugat să-mi spună câte ceva despre noua lor colecție și impresiile de la târg:

Oana Stroe: „Trăsătura definitorie a noii colecții semnate THAÏS & STRÖE este claritatea, iar nucleul acesteia este omul. Ultimii doi ani de muncă intensă ne-au ancorat în peisajul urban și au sedimentat în noi această cunoaștere a omului, această muză care stă la baza tuturor creațiilor nostre.

Prin participarea la târgurile internaționale am avut ocazia să luam contact cu clientul nostru – buyer – ceea ce ne-a făcut să înțelegem nevoile pieței, iar prin participarea la târgurile naționale am avut posibilitatea de a ne conecta realmente cu clientul nostru final. Aici se produce de fapt magia – în locul unde creatorul se întâlnește cu omul pentru care crează.”

Thais Coman: „Creațiile noastre sunt confortabile, au croiuri lejere și reprezintă un mix între țesături elegante și siluete sport și materiale naturale, plăcute la atingere. Un alt aspect important în ceea ce privește creațiile noastre, este versatilitatea acestora. Oamenii sunt tot mai activi și implicați în diverse domenii și este important ca haina să poată fi purtată în diverse situații mai bine, la diferite evenimente, schimbând doar accesoriile, încălțămintea sau coafura.”

Oana Stroe: „La Art Fashion Fair | Eco Cult cele mai căutate piese, mă refer aici la piese de la noi, au fost jachetele, rochiile stil cămașă, piese realizate din mai multe alături de țesături. De departe ce mai apreciată piesă a fost o fustă – model unicat – creată din mai multe bucăți de materiale în formă de triunghiuri.

În general s-au căutat piese cât mai unice, nonconformiste și comode. Oamenii au devenit mai deschiși către nou, dar în același timp și mai selectivi. Ceea ce este un lucru minunat pentru că noi încurajăm consumul responsabil și achizițiile raționale. În același timp, acest lucru reprezintă o provocare pentru designeri. Unul dintre obiectivele noastre principale este să concepem un produs care să îmbine armonios comoditatea cu nonconformismul și să îndeplinească anumite «condiții de existență»: să aibă o calitate superioară, să fie durabil și ușor de asortat.”

Thais Coman: „În principiu, nu mai există limite și bariere în ceea ce se poartă. Din punctul nostru de vedere, este bine să cunoști tendințele dar nu trebuie neapărat să ții cont de ele. Pe de altă parte, tendințele sunt foarte variate și acoperă o gamă extrem de largă de stiluri, preferințe, dorințe. Dintre tendințele cele mai extravagante în design vestimentar pentru anul care urmează, putem aminti (aici voi da denumirile în engleză pentru a nu denatura sensul acestora): artsy impressions, a flurry of feathers, plastic fantastic. Se mai «poartă» și paltoanele reinterpretate în manieră deconstructivistă, stilul «cowgirl», piese înspirate din echipamentul motocicliștilor, denimul, stilul «grădina bunicii». Ca țesături și elemente amintim: voalurile, franjurile, carourile; iar dintre culori se va remarca roșul, ceea ce a început să se întâmple încă de sezonul acesta.”

Simona Girbou, bijuterii Bizar Concept

„Cred că trăim într-o lume frumoasă, pe care nu o mai vedem pentru că ne grăbim. De aceea încerc să creez piese care să evoce frumusețea din jurul nostru. M-am apucat de bijuterie din dorința de a crea ceva care să dureze în timp. Am fost atrasă de modul în care bijuteriile marchează un anumit moment și durează o viață, ca un martor tăcut al acestuia.

Cel mai mult mă inspiră frumusețea sălbatică a naturii, pe care încerc să o reinterpretez într-un mod contemporan și actual. Creez bijuterii cu forme organice și asimetrice. Fiecare piesă are o poveste.

Cele mai apreciate piese la acest târg au fost cerceii asimetrici florali, din argint. Cerceii au fost realizați după modelul unor flori reale de violete africane, folosind metode artizanale. Cum nicio floare nu e identică cu alta, nici cerceii nu respectă regula simetriei.

Târgul mi s-a părut foarte bine organizat, publicul avizat și informat. Locația a fost una foarte frumoasă, situată central, într-o clădire istorică. Mi se pare admirabil demersul de a introduce clădirile vechi în circuitul cultural al Bucureștiului.

În sezonul toamnă/iarnă 2017-2018 se poartă perlele și porțelanul, dar în asocieri neobișnuite de formă a bijuteriei, mă refer aici la inele tribale și bijuterii supradimensionate. Asimetriile sunt mai inovatoare ca oricând, totul se bazează pe îndrăzneală. Este știut că un accesoriu «wow» te poate scoate oricând din anonimat și îți poate salva o zi în care nu ești inspirat în alegerea hainelor.”

Iuliana Asoltanei, bijuterie contemporană

„Experimentez frecvent și îmi «torn» imaginile mentale în materiale diverse: argint, metal, piele, pietre semiprețioase, sticlă, cochilii sau fragmente vegetale, textil. Creațiile „Iuliana Asoltanei” sunt structurale, fără a fi rigide, lucrate detaliat și finisate îndelung, pline de culoare și cu plusuri de strălucire, apropiate de o garderobă chic, stilată, în care primează bunul gust bine dozat cu prețiozitatea.

Simt că în ultima vreme există o apetență în creștere pentru bjuteria de autor, create de designeri români, ceea ce e un pas înainte pentru mediul creativ de la noi. Vizitatorii de la Art Fahion Fair au preferat bijuterii frumoase și originale, care să le spună ceva. Cred că cele mai „vânate” au fost broșele și cerceii.”

Iulia-Victoria Neagoe, artizan parfumier atelier Luviane, parfumerie și bijuterie

„Luviane sunt parfumuri cu povești. Sunt 100% naturale, realizate din iubire pentru oameni. Cele mai căutate sunt parfumurile cu multe flori și cele orientale. Din colecția Miresme Românești, cel mai căutat  este Mister, iar din colecția Dor – Un amurg Violet. Tendințele sunt spre parfumuri controversate și deloc clasice. Parfumeria de nișă a prins aripi în ultima vreme și cred că oamenii caută să iasă din mulțime și să își definească personalitatea cu parfumurile care îi reprezintă cu adevărat. În plus, în România, educația în materie de parfumerie începe să prindă contur.”

Un Amurg Violet – Colecția privată DOR – DOR de adieri înmiresmate în pragul amurgului… Între zi și noapte, între vis și realitate, pasiunile și emoțiile sunt trezite de note parfumate fascinante. Note principale: Note lactonice și vanilate, iasomie, azalee, lavandă, trandafir, condimente, citrice. Mai multe găsiți pe site.

Brândușa Milea, săpun handmade NettyEl

Brândușa Milea nu este designer, ci face cosmetice handmade. „Scara” ei cu săpunuri aduce o pată de culoare și arome condimentate târgurilor de handmade, inclusiv la Eco Cult. Am vrut să aflu cum le face și care e cel mai vândut:

„Povestea mea începe cu mulţi ani în urmă, în ziua în care am trecut prin faţa unui magazin de super-cosmetice… Era perioada Crăciunului, mirosea atât de bine… Poate prea bine, mi-am zis. Şi am intrat. Arome peste arome, parfumuri, rujuri, creme, săpunuri… acolo s-a schimbat ceva, iar eu am ajuns aici. Mi-am zis că trebuie să fie curat, natural, bun… pentru a merita pielea cuiva. Și am făcut săpunul cu care să mă bucur când mă spăl. Au venit apoi cremele, şamponul, balsamul pentru buze… de la primele uleiuri naturale cumpărate cu bani de-mprumut până la zecile de modele de săpun de azi, povestea a fost scrisă cu drag şi cu naturaleţe.

Brandul sunt eu Netty și fiica mea, Elena – NettyEl. Suntem primele care am muncit, care am plâns că nu iese şi care ne-am bucurat de clăbucul curat al primului săpun… făcut chiar de noi!

„Scara” cu săpunuri și cosmetice handmade marca NettyEl

NettyEl sunt 100% naturale. Sunt cosmetice obţinute din unturi şi uleiuri vegetale şi multă dăruire. Cel mai căutat săpun este cel cu Miere, Polen și Propolis (un săpun puternic hidratant, antiseptic, antibacterian, antifungic), urmat de cel cu Scorțisoară şi apoi cel Anticelulitic.”

Livia Gheorghe, consultant de imagine Romania Fashion, Perfect Legs Shoes

„Într-o piață de încălțăminte atât de vastă, încercăm să avem modele lucrate manual, cât mai diverse, și o calitate foarte bună, începând cu calapoadele, pielea, accesoriile, tălpile și până la ambalaj, la prețuri satisfăcătoare.

La acestea adăugam o livrare rapidă în București, mici cadouri și consultanță gratuită la achiziționarea mai multor produse Perfect Legs Shoes.

La acest târg au fost apreciate marea majoritate a modelelor noastre, dar cu preponderență bocancii cu șiret sau fermoar. și pantoful cel mai dorit – oxfordul. Avem nenumarate comenzi pe el.

Tendințele, în materie de pantofi, sunt tocurile groase ușor evazate. La oxford, ghete, botine, bocanci, sunt talpile late plate sau cu un ușor toc supradimensionat. In mare trend anul acesta este pielea sidefată, și deși este toamnă, predomină culorile vii.”

 

 

 

24life.ro

24life.ro

Vizitați pagina noastră de Facebook


V-a plăcut articolul? Dați un like la pagina noastră de Facebook!

24life.ro
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 250 de cuvinte, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.