1,110

Kaufland alocă încă 1 milion de euro ONG-urilor de sport, cultură și viață sănătoasă

Kaufland România invită ONG-urile din sport, cultură și viață sănătoasă să își depună proiectele pentru finanțare în 2019, pe platforma www.instaredebine.ro. Bugetul alocat este și anul acesta 1 milion de euro.

kaufland 1 milion de euro ong-urilor

 Kaufland finanțează și în 2019 proiectele ONG-urilor din domeniile sport, cultură și viață sănătoasă. Grantul este accesibil prin două apeluri de proiecte ce vor avea loc în lunile aprilie și iunie. ONG-urile pot aplica pe platforma www.instaredebine.ro în perioada 9-11 aprilie 2019, pentru primul apel de proiecte. Pe site vor fi disponibile criteriile și Ghidul Aplicantului începând cu 26 martie 2019.

Noutatea anului 2019 în programul În Stare de Bine este de a alătura componentei de finanțare propriu-zisă a proiectelor și o componentă de dezvoltare efectivă a ONG-urilor. Aceasta va presupune traininguri și workshop-uri, schimb de experiență și facilitarea interacțiunii cu ceilalți actori din comunitate, precum și sesiuni de consultanță și mentoring oferite de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile. Kaufland România devine astfel una dintre puținele companii din țară care susține dezvoltarea ONG-urilor 360 de grade, ajutându-le să fie sustenabile, printr-un program structurat, pe termen lung.

Rezultatele primului an

Kaufland România comunică rezultatele primului an al programului de finanțare a ONG-urilor, prin care 29 de organizații au putut să își realizeze proiectele în 2018, și anunță continuarea acestuia în 2019, oferind granturi nerambursabile în valoare totală de un milion de euro, pentru proiecte sustenabile pentru România, din domeniile sport, cultură sau viață sănătoasă.

Denumit #ÎNSTAREDEBINE, programul a oferit în primul an de activitate sprijin asociațiilor și fundațiilor din întreaga țară pentru a derula proiecte cu impact pozitiv în domeniile sport, viaţă sănătoasă și cultură și a totalizat:

  • 1 milion de euro finanțare acordată
  • 29 de organizații neguvernamentale finanțate, din domeniile sport, cultură și viață sănătoasă
  • 31 de proiecte finanțate, care s-au desfășurat în 30 județe și București
  • 46% din proiecte s-au derulat în mediul rural
  • 270 de ore lucrate
  • Peste 000 de evenimente au avut loc
  • Peste 000 de beneficiari direcţi, în special copii si tineri
  • Peste 000 de beneficiari indirecți
  • Peste 600.000 de persoane la care programul a ajuns în mediul online

Printre proiectele care au fost posibile în 2018 datorită finanțării primite în cadrul programului se numără: Festivalul Climb Again – cel mai mare eveniment de terapie prin escaladă pentru copii și tineri nevăzători sau cu dizabilități; Zâna Merciluță – Cabinetul stomatologic mobil care a oferit copiilor din medii defavorizate pastă și periuțe de dinți, educație și intervenții pentru prevenția cariilor; Hai în Sat la Operă – care a oferit acces la spectacole de operă în mediul rural; Muzeul Memoriei, Brâncuși 360 de grade și altele care pot fi consultate pe site-ul proiectului.

 „Se spune că n-o să știm niciodată cât de mult bine poate să facă un simplu zâmbet. La fel și noi, suntem mândri să ne uităm în urmă, după un an, să vedem că rezultatele acestui program înseamnă, pe lângă niște cifre impresionante, și povești frumoase de spus, și oameni mai fericiți, mai sănătoși și mai informați”, a declarat Anna Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.

Programul #ÎNSTAREDEBINE se adresează tuturor asociațiilor, fundațiilor și federațiilor care dezvoltă proiecte în domeniile cultură, sport și viață sănătoasă, valoarea maximă a finanțării acordate pentru un proiect fiind de 235.000 lei (aproximativ 50.000 euro). O atenție specială în finanțare este acordată proiectelor pentru zonele rurale: cel puțin 25% din totalul proiectelor sprijinite se adresează comunităților și beneficiarilor din mediul rural. Programul este susținut de Kaufland România și implementat cu sprijinul Fundației pentru Dezvoltarea Societății Civile.

Despre Kaufland România

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.200 magazine în 7 țări și o rețea de 121 magazine în România. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Cea mai mare parte a proiectelor CSR sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. Pentru mai multe informații vizitați www.kaufland.ro.

 Despre Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile

Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile (FDSC) este o organizație neguvernamentală, independentă, înființată în anul 1994, la inițiativa Comisiei Europene. FDSC promovează o societate civilă puternică și sustenabilă, care contribuie la apărarea valorilor democratice, prin sprijinirea actorilor societății civile, mobilizarea de resurse, încurajarea unui mediu favorabil și întărirea cooperării cu celelalte sectoare. Pentru mai multe informații, accesați www.fdsc.ro.

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 250 de cuvinte, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.