443

Bolnavi de frică și epuizare?

Image courtesy of stockimages at FreeDigitalPhotos.net

Image courtesy of stockimages at FreeDigitalPhotos.net

Oamenii nu mor de cancer sau din cauza virusurilor și bacteriilor, ci de frică și epuizare – o teorie care câștigă tot mai mult teren în  practica mai multor specialiști. Conform acestora, tehnicile de echilibrare emoțională au rezultate uimitoare în tratamentul somatizărilor și al stării de bine pe termen lung.

„Oamenii nu mor din cauza cancerului și nici din cauza agenților patogeni, a virusurilor, a bacteriilor… ci din cauza fricii și a epuizării”, spune Dr. Ryke Geerd Hamer, medic german (născut în 1935), promotorul unui nou tip de terapie, numit „noua medicină germană”. El susține că oamenii se pot vindeca de boli grave, precum cancerul, fără terapii convenționale (chimioterapie, chirurgie), ci doar eliminând blocajele energetice din organism. Lui Hamer i s-a retras licența de practică între 1963-2003 și a fost condamnat pentru malpraxis în Germania și Franța. A continuat să trateze pacienți și să promoveze vindecarea prin „rezolvarea conflictelor”.

De rezolvarea conflictelor se ocupă și EFT (Emotional Freedom Techniques), o terapie relativ nouă și cu o evoluție rapidă în domeniul psihologiei energetice, care atrage din ce în ce mai mult atenția vindecătorilor și oamenilor de știință. EFT reprezintă o combinație între acupresura chineză și psihologia modernă, un instrument extrem de eficient de îmbunătățire a vieții pe multiple niveluri: mental, emoțional și fizic.

Numită și acupresura psihologică, EFT încearcă să elimine blocajele sistemului energetic. Corpul uman are o natură profund electrică. Informația se transmite de-a lungul nervilor prin semnale electrice. EEG și EKG de exemplu se bazează tocmai pe înregistrarea activității electrice a creierului și a inimii. Eventualele blocaje la nivelul meridianelor ne provoacă emoțional, duc la comportamente și convingeri limitative, care ne opresc să trăim împlinit, conștient și armonios. Acestea includ lipsa de încredere și de stimă față de propria persoana, sentimente ce ne blochează în anxietate, frici, fobii sau chiar depresie, uneori cu declanșarea de comportamente compulsive sau dependente.

Este recunoscut și acceptat faptul că dezechilibrul emoțional este un factor cheie al îmbolnăvirilor și din acest motiv Tehnicile de Eliberare Emoțională sunt folosite tot mai frecvent, cu rezultate uimitoare în tratamentul somatizărilor (simptome ale unor boli fără cauze medicale). EFT sunt acceptate în cercurile medicale și psihiatrice, precum și a altor discipline de vindecare.

EFT instrumentul perfect împotriva insomniei

  • Identifică tipul de insomnie. Apar problemele cand te duci la culcare? Te trezesti in mijlocul noptii si nu mai poti adormi? Te trezesti inaintea zorilor si incepi sa te framanti?
  • Identifica stresul major din viata ta. Esti ingrijorat cronic sau suferi doar cand apare un termen limita, examen sau alta situatie de criza? Exista un eveniment din trecutul tau, o trauma din copilaria ta care te-ar putea tine treaz noaptea? Poate fi nevoia ta de control?
  • Intreaba-te: care ar fi beneficiile renuntarii la insomnie? Care ar fi rezistentele tale, scuzele si beneficiile secundare? Ce ai de castigat de pe urma insomniei, te simti cumva anxios, infricosat de ideea de a  renunta la acest obicei?
  • Alege un moment pentru începerea tratamentului EFT, singur sau cu un practician.

Suferinzii de insomnie sunt fizic și psihic epuizati pentru că nu pot opri dialogul mental obsesiv din mintea lor –„maimuța beată” din cap. Mintea noastră construiește scenarii, se îngrijorează, se agită, aduce scuze, argumente peste argumente, vorbește cu imaginea persoanelor, se contrazice, se ceartă, intră din îngrijorare în îngrijorare. Îngrijorarea cronică trebuie tratată diferit față de cea acută, apărută din cauza unor traume sau a unor evenimente recente. Sunt necesare abordări și tehnici diferite din EFT.

Nevoia de îngrijorare  se confundă adesea cu ideea de utilitate, ca semnificație.

Să spunem că te îngrijorezi exagerat pentru cei dragi ție și că e tare complicat să oprești „maimuța beată” din capul tau (dialogul mental). Poți admite ca esti veșnic în căutarea unor situații sau lucruri pentru care te simți îngrijorat. De-a lungul anilor acest comportament a devenit obișnuința. „Obiceiul nu-l poți da afară pe geam, dar poți să-l cobori pe scări, treaptă cu treaptă”.  Mark Twain

Dacă întrebi o mamă sau o bunică – îți va spune că așa se simte utilă, nu vede cum ar putea trăi fără a fi permanent îngrijorată pentru tot ceea ce se înâmplă în viața copiilor și a nepoților. Nevoia de îngrijorare se confundă adesea cu ideea de utilitate, ca semnificație.

Tehnici EFT

Se bat (ciocănesc) ușor anumite puncte de pe suprafața corpului, care reprezintă capete de meridiane folosite de 5000 de ani în acupunctura chineză. Aici, rezistivitatea la nivelul pielii este de 300 de ori mai mică decât în restul suprafeței corpului și astfel semnalele trimise către creier sunt extrem de rapide.
Puncte EFT

Puncte EFT

Cum se procedează:
  •  Alege problema cea mai presantă, în cazul nostru insomnia, și se lucrează pe toate aspectele care o pot determina.
  • Evaluează intensitatea problemei cu un scor de la 0 la 10 , unde 10 este maxim (de exemplu, Îngrijorarea primește 10)
  • Lansează o afirmație de pornire („Chiar daca am această… mă accept profund și în totalitate”)
  • Aplică lovituri ușoare pe punctul loviturii de Karate în timp ce repeți de trei ori afirmația de pornire.
  • Aplică pe celelalte puncte aceleași lovituri ușoare în timp ce repeți cu voce tare afirmatia de reamintire. Presează fiecare punct de 5-7 ori.
  • Respiră profund.
  • Evaluează din nou intensitatea problemei
  • Lucrează pe ceea ce a mai rămas.

EFT are o imensă calitate – poate ajuta la eliminarea rezistențelor, de aceea se alege acest tip de afirmatie. La ceea ce rezisti mai mult e și mai persistent, asa ca avem nevoie sa ne acceptam chiar daca nu ne place, pentru ca emotia sa se dizolve.

Stabilește afirmația de setare apoi dă o notă intensității emoției respective de la 0 la 10, unde 10 reprezintă intensitatea maximă.

1. Punctul Karate

  • Chiar daca simt ca am nevoie sa fiu ingrijorata pentru a ma simti in siguranta, ma iubesc si ma accept profund si in totalitate.
  • Chiar daca nu as putea renunta la grijile mele, ma iubesc si ma accept profund si in totalitate asa cum sunt si cum ma simt.
  • Chiar daca mi-e teama sa ma opresc din a mai fi ingrijorata ma accept asa cum sunt profund si in totalitate.

Apoi presăm  punctele:

Fontanela: Sunt ingrijorata, toata aceasta ingrijorare.

Inceput spranceana: Simt nevoia sa fiu ingrijorata.

Coada ochiului: Nu vreau sa renunt la ingrijorare.

Sub ochi: Sunt ingrijorata pentru toti.

Sub nas: Mi-e frica sa renunt la acest obicei.

Barbie: Cine as fi fara el?

Clavicula: Am nevoie de ingrijorare.

Sub brat: Nu vreau sa renunt.

Sub san: Nu stiu cine as fi fara ingrijorare.

Putem bate si celelalte puncte de pe degete si de la incheietura mainii, sa facem gama celor 9 actiuni, apoi sa verificam la ce nivel se afla ingrijorarea. Se va lucra pe ingrijorarea ramasa.

2. Punctul Karate

  • Chiar daca nu ma simt in siguranta decat daca ma ingrijorez de ceva, ma accept profund si in totalitate.
  • Chiar daca nu sunt pregatit sa renunt la aceasta ingrijorare ramasa, ma iubesc si ma accept profund si in totalitate asa cum sunt.
  • Chiar daca mi-e frica de ce s-ar putea intampla daca as renunta la ingrijorare,  ma iubesc si ma accept profund si in totalitate.

Presăm punctele:

Fontanela: Sunt responsabil pentru familia mea, e important sa ma ingrijorez.

Inceput spranceana: Nu stiu cum sa nu mai fiu ingrijorat.

Coada ochiului: Nu vreau sa renunt la ingrijorare.

Sub ochi: Sunt ingrijorata pentru toti.

Sub nas: Mi-e frica sa renunt la acest obicei.

Barbie: Doar asa sunt rsponsabil.

Clavicula: Am nevoie de ingrijorare.

Sub brat: Nu vreau sa renunt la grija.

Sub san:   Aleg sa ma eliberez de toata aceasta grija din toate celulele corpului meu.

3. Se poate folosi si o alta tehnică, care urmărește emotia din spatele ingrijorarii si somatizarile la nivelul corpului nostru. Pentru asta, trebuie să răspunzi la întrebările:

Unde simti acea ingrijorare? Localizeaza cu exactitate. Cum arata ea? Ce forma, ce textura i-ai da? Daca ar fi sa-I dai o culoare, care ar fi aceea? E calda sau rece? senzatia?

Bati punctele si urmaresti modificarea ei in corpul tau.

Ceea ce poate fi la inceput ca o mingie rosie, fierbinte de plumb in stomacul tau, poate deveni o mingiuta mai mica, usoara, portocalie, ca mai apoi sa se transforme intr-un norisor de ceata gri de dimensiunea unei unghii, inainte de a de dizolva complet.

4. Putem aborda ingrijorarea din punctul de vedere al aspectelor pozitive, în cazul renuntarii la ea.

Fontanela: Ce  ar fi daca m-as opri din ingrijorare?

Inceput spranceana: M-as simti atat de usurat.

Coada ochiului: Poate e timpul sa renunt la ea.

Sub ochi: Mi-ar placea sa pot adormi repede si adanc.

Sub nas: As vrea sa dorm un somn odihnitor in fiecare noapte.

Barbie: Sa renunt la ingrijorare.

Clavicula: Renunt la toata aceasta ingrijorare din toate celulele corpului meu.

Sub brat: Pot gasi noi solutii pentru a ma simti responsabil.

Sub san:  Sunt gata pentru un somn odihnitor.

5. O cu totul altă abordare avem când în cauza insomniei regăsim amintiri traumatizante din copilărie sau chiar din perioada intrauterina. Atunci ajungem la cauza primară cu ajutorul Matrix Reimprinting prin EFT (Reprogramarea matricei mentale prin EFT)

Cu o clientă care suferea de insomnie de 8 ani și lua 3 benzodiazepine seară de seară, în urma unui parcurs de EFT am ajuns la un moment din viața ei, în perioada intrauterină, în care fătul s-a simțit abandonat, singur, părăsit. Momentul a fost extrem de puternic întrucât ea a realizat că până la 6 luni, mama ei nu a știut că este însărcinată! Din acel moment a renunțat la medicație. Au trecut aproape 3 ani fără somnifere…

Eu nu mă mai îndoiesc ca funcționează. Dar am observat că oamenilor li se pare prea simplu ca să fie adevarat! Dar dacă doar pentru puțin timp ne-am înceta neîncrederea?

Text: Oana Sorescu, consilier de dezvoltare personală prin metodele EFT şi reprogramarea matricei mentale

Oana Sorescu

Oana Sorescu

Workshop EFT

Dacă vrei să afli mai multe despre aceste terapii și să te întâlnești cu un practician EFT, vino la workshopul Tehnici de Eliberare Emotionala – EFT cu Oana Sorescu, organizat pe 26-27 martie intre orele 10.00-18.00 la Hotel Parliament, Str Izvor , Nr 106, sector 5, (hotelul este situat vizavi de Palatul Parlamentului) si este organizat de Bless Events.

Cursul te ajută să trăiești în prezent, dincolo de frica ce provine din nesiguranța viitorului și fără să ai resentimente și frustrări ce-și au seva în toate întâmplările trecute ale vieții tale, să accepți schimbarea din viața ta, să crești cu maturiate emoțională și să ai un ritm perfect al inimii tale. Constientizează cât este de important să tratezi cauzele și nu efectele bolilor și ale afecțiunilor.

Ce ar fi dacă ai putea renunța la „povestea ta”? Cine ai fi fără ea? – Sunt doar două dintre întrebările la care Oana te poate ajuta să găsești răspunsul.

Oana Sorescu a fost diagnosticată, cu ani în urmă, cu o boală necruţătoare. I s-au dat două luni de viaţă, dar a învins boala. Ea a înţeles că tot ce se petrece în vieţile noastre şi, mai ales în corpurile noastre, depinde de felul în care noi percepem realitatea, de convingerile şi credinţele noastre.

Mai multe informații despre Oana Sorescu și cursul: “Descoperă. Iubește. Trăiește” găsești aici

 

24life.ro

24life.ro

Vizitați pagina noastră de Facebook


V-a plăcut articolul? Dați un like la pagina noastră de Facebook!

24life.ro
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 250 de cuvinte, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.