Românii – cel mai vesel și harnic popor din Europa, spun studiile

Vesel, vesel, dar și cel mai harnic? – Un studiu cum nu s-a mai făcut niciodată! Și o veste excelentă pentru români, dacă ea ar fi și una reală. Din păcate, acest studiu nu a fost imaginat, încă. S-au făcut altele, cel puțin la fel de interesante, iar dacă citești deja ce scrie aici, înseamnă că s-ar putea să te intereseze și restul.

românii - cel mai vesel și harnic popor din europa

foto: pexels.com

Cercetarea despre care vorbesc este despre tiparele de comportament ale utilizatorilor de Social Media, care de cele mai multe ori distribuie un titlu interesant, fără a se mai obosi să citească textul.

Dacă tu l-ai deschis, totuși, s-ar putea să nu faci parte dintre aceștia. Eu personal, ca și foarte mulți administratori de site-uri și pagini media am observat că lumea nu mai citește, ci dă doar click pe like, distribuie articolul și chiar comentează, dacă îl cunoaște pe distribuitor sau are încredere în notorietatea site-ului.

Au realizat acest experiment site-uri americane celebre, acum îl încerc și eu, sperând să ne distrăm împreună.

Un studiu real de data asta, al unui grup de IT-iști de la Universitatea din Columbia în colaborare cu cei de la Institutul Național Francez, a compilat un număr de 2,8 miloane de articole de știri distribuite pe Twitter. Și a descoperit că până la 59% dintre linkurile distribuite, de fapt nu fuseseră deschise niciodată. Datele sugerează că utilizatorii de rețele de socializare sunt mai interesați de distribuit linkuri decât de citit articolele pe care le recomandă. „Oamenii își fac o opinie asupra conținutului din titlu și cele 3 rânduri de prezentare, fără să simtă nevoia să aprofundeze subiectul.

Ok, nu citesc, dar ce îi motivează totuși să distribuie informația? Aproape jumătate dintre cei chestionați au spus că distribuie pentru a-i informa și „îmbogăți” pe cei din jurul lor. În schimb, 68% distribuie pentru propria imagine – într-un anume sens, pentru a „se defini” pe sine. Unul dintre participanții la studiu a declarat, citez „Încerc să distribui doar acea informație care îmi completează imaginea pe care vreau s-o transmit despre mine: preocupat, calculat, blând, interesat și pasionat de anume lucruri.”

Așa s-a născut întrebarea dacă media online este doar o uriașă „cameră de ecou”, unde căutăm și citim cu toții doar acele puncte de vedere cu care rezonăm personal și în care credem, fără să fim interesați de informație de dragul informației. Chiar și algoritmii de funcționare a rețelelor de socializare sunt astfel setați încât persoanele sau paginile pe care dăm click, like sau share – și care cel mai adesea sunt articole ori puncte de vedere cu care suntem de acord – să apară mult mai frecvent pe paginile celorlalți. Ca utilizator de facebook, știi deja asta.

E suficient să-ți arunci o privire pe titlurile distribuite în Social Media și vezi care sunt subiectele „emoționante” la zi: schimbarea climei, organismele modificate genetic, vaccinurile, extratereștrii, etc. În timp ce multe dintre comentariile la postări nu fac decât să repete titlul sau pun o întrebare legată de acesta, la care există deja un răspuns în conținutul articolului.

Așadar, dacă te numeri printre cei puțini care au citit acest text până la sfârșit, felicitări! Îți mulțumim pentru răbdare și interes și te rugăm să ne scuzi pentru înșelătoria din titlu. Și te invităm să te distrezi împreună cu noi, distribuind studiul despre optimismul românilor, observând comentariile celor care îl citesc. Sau nu. 😊

Adaptare după un articol recent apărut în Health Food Soul

Mihaela Doina Radulescu
follow me

Mihaela Doina Radulescu

managing editor at 24life.ro
Jurnalist, cu experiență de peste 20 de ani în presă (BBC București, revistele Viva! și Avantaje), vă invit să vă bucurați de un jurnalism de calitate (interviuri, reportaje, știri, documentare) și promovare inteligentă (PR, copywriting, creative writing), de data asta pe 24life.ro. Motto: ”Life is an experiment. The more experiments you make the better”
Mihaela Doina Radulescu
follow me
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 250 de cuvinte, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.