Sănătatea este o afacere cu tradiție în familie

1

Capetown, martie 2015

Românii au o slăbiciune pentru calitatea germană, care le-a inspirat încredere, dintotdeauna. În cazul Teodorei Caba și a firmei germane Queisser Pharma, încrederea a fost reciprocă. În 10 ani, au crescut împreună de la 1 angajat și 1 brand cvasi-necunoscut la noi la o echipă de 30 de oameni și locul 7 în topul vânzărilor de suplimente, pe o piață concurențială acerbă. A contat și faptul că au aceleași valori: vorbesc germana, cred în calitate înainte de toate și provin din familii în care sănătatea este o afacere cu tradiție.

Istoria Queisser Pharma a pornit în urmă cu mai bine de 100 de ani, când un chimist și un farmacist germani și-au unit eforturile pentru a produce și vinde tonicul Doppelherz Energy, bazat pe ierburi si alte ingrediente naturale. Astăzi, Queisser Pharma este o afacere cu tradiție în familie, iar Doppelherz – un brand recunoscut de 90% din germani, cu peste 200 de produse vândute în lume. La noi nu există studii privind popularitatea brandului, dar există cifre de vânzări: Doppelherz Omega 3 este cel mai bine vândut produs al gamei, pe primul loc în topul tuturor vânzărilor de suplimente Omega 3 în țară, conform datelor de piață. Mare parte din meritul notorietății acestui supliment se datorează Teodorei Caba, managerul reprezentanței din România a companiei germane Queisser Pharma. Ca medic, ea și-a dat seama încă de-acum 12 ani că românii au mari probleme cu nivelul colesterolului din sânge și mai târziu a intuit potențialul unui supliment care să prevină hipercolesterolemia.

De la medicină la catering

Teodora Caba s-a născut într-un orășel din Ardeal, într-o familie cu tradiție medicală. Tatăl ei, medic acupunctor, profesează și astăzi, la 86 de ani. Mama ei a fost asistentă medicală, sora ei este medic homeopat. Teodora a învățat germana de la o bonă săsoaică și și-a desăvârșit cunoștințele în liceu, apoi la facultatea de medicină din București și 1 an de stagiu la Institutul Ana Aslan. Din păcate, profesia de medic în România nu-ți asigură și un trai decent, motiv pentru care Teodora a renunțat o vreme la anii de pregătire și rezidențiat pentru un salariu mai mare, în catering și industria hotelieră. A fost pe rând catering manager la Dac Air, coordonator de Business Center la Hilton și coordonator de marketing la Alpha Rocas. În ’99 s-a întors la medicină, dar nu ca practician, ci ca evaluator de sănătate pentru asigurări de viață la Generali. Aici a avut ocazia să-și facă propriile studii asupra afecțiunilor de care suferă românii și a observat frecvența ridicată a hipercolesterolemiei.

În 2003 s-a născut fiica ei, Iulia. Iar în 2004, mama a revenit pe baricadele profesionale. De data asta, ca reprezentant al companiei Queisser Pharma. Teodora a răspuns unui anunț de angajare publicat în ziar și a primit postul. Un singur om, un singur angajat, un singur produs – Protefix, pentru lipit proteze dentare. „Aveam biroul acasă, la o casă undeva în Bucureștii Noi, cu câinele în curte”, zâmbește ea. Ce face un medic – reprezentant de vânzări? Vinde. Face marketing, promovare, merge la congrese medicale, discută cu medicii și cu presa.

Queisser Pharma Teodora Caba

Echipa Queisser Pharma în team building la Satul Prunilor

Doppelherz, de 10 ani în România

În 2005, Teodora a adus în țară suplimentele Doppelherz și lumea a început să cunoască produsele brandului. În 2006, s-a înființat reprezentanța din România. Astăzi, Queisser Pharma România are 26 de angajați permanenți și un birou central, 13 reprezentanți în țară și 3 manageri regionali. Piața de suplimente în România a crescut constant, la fel ca și cea de suplimente Doppelherz. „Nu există o rețetă a succesului”, spune administratorul și managerul firmei, Teodora Caba. „Încercăm să facem lucrurile bine și să găsim un echilibru între ofertă și preț, fără să facem rabat de la calitate.”

Anul acesta, Doppelherz aniversează 10 ani în România. Tot anul acesta, Queisser Pharma România are un motiv în plus de sărbătorire – aducerea în țară a două noi branduri, Alpecin și Plantur de la Dr Wolff, numărul 1 în Germania în produse contra căderii părului. Dr Wolff este o altă afacere de familie cu prestigiu în Germania și străinătate, care crește constant în vânzări, indiferent de fluctuațiile pieței financiare. „E o colaborare pe care ne-am dorit-o foarte mult și care înseamnă foarte mult pentru noi și prestigiul nostru”, spune Teodora Caba.

Ea crede că succesul suplimentelor și al produselor naturale în general se datorează faptului că oamenii au început să înțeleagă că e mai ușor să previi decât să tratezi. Că stilul de viață are un efect determinant asupra sănătății și longevității. Că e mai bine să mănânci cu grijă, să faci sport și să iei suplimente când ești sănătos, decât să te tratezi cu medicamente, după ce te-ai îmbolnăvit.

Modul de abordare și comunicarea sunt cele mai importante

A doua explicație pentru succesul constant al brandului Doppelherz este notorietatea câștigată de-a lungul anilor, încrederea în „lucrul bine făcut”, vorba președintelui, spune Teodora. „Lucrez la o firmă prestigioasă și pentru un brand ultracunoscut. Am o echipă bună și motivată. La ședințele trimestriale, când mă întâlnesc cu toți cei 26 de angajați, știu că am făcut un lucru bun. Mă bazez pe o echipă managerială de excepție și aici trebuie să-i menționez pe colegii mei, care mă sprijină la bine și la rău.”

Cel mai dificil de realizat? „Munca cu oamenii”, spune managerul. „Am învățat în timp că modul de abordare și comunicarea sunt cele mai importante. E nevoie de diplomație și răbdare să analizezi faptele, înainte să acționezi. Am făcut cursuri de leadership, dar practica și experiența te învață cel mai bine. Cel mai mult la curs mi-a plăcut sintagma – «orice pericol sau situație pentru care nu ești pregătit e de fapt o provocare». Proiectele noi îmi plac cel mai mult.”

Doppelherz are 52 de produse în România și lansează 5-6 noi în fiecare an. „În Germania, piața de suplimente e mult mai mare și mai așezată. La noi e abia la început”, spune Teodora Caba. „Al doilea produs Doppelherz foarte bine vândut la noi după cel cu Omega 3 este suplimentul Ca-Mg-Zn-Se, iar al treilea – multivitaminele A-Z.”

O întreb ce își dorește pentru viitor și îmi spune că sănătate. „Îmi doresc să fiu sănătoasă. Și să ajungem în următorii 3 ani în primele 5 locuri pe piața de suplimente în România!” Teodora Caba e obișnuită să vorbească puțin și să facă mult. Îi dorim succes!

Foto: arhiva Teodorei Caba

24life.ro

24life.ro

Vizitați pagina noastră de Facebook


V-a plăcut articolul? Dați un like la pagina noastră de Facebook!

24life.ro

Latest posts by 24life.ro (see all)

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 250 de cuvinte, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.