2,139

Laura Pătru, directoarea Bacolux Hotels, despre afaceri în turismul din România

Bacolux Hotels. 25 de ani de activitate. 4 unități hoteliere. Peste 1000 de locuri de cazare. 350 de angajati. 10 milioane de euro investiți în Băile Herculane în 2 hoteluri de 3 și 4 stele. 6,4 milioane de euro cifra de afaceri în 2018 și un estimat de peste 7,3 milioane de euro în 2019.

bacolux hotels baile herculane

Acesta este în câteva cuvinte bilanțul activității a 25 de ani în industria ospitalității a celor de la Bacolux Hotels. Povestea business-ului lor a început acum 25 de ani în orașul natal, Craiova, prin achiziționarea Hanului Craiovița. Acesta a fost renovat și rebrand-uit sub numele de Craiovița Hotel & Events. A urmat apoi Herculane. Aici, în anul 2010, ei au achiziționat hotelurile Afrodita si Diana. „De altfel, anul 2012 a fost cel mai provocator din cei 25 de ani de activitate. În primul rând, investiția a fost foarte riscantă din cauza stării avansate de degradare în care se aflau cele două hoteluri. Apoi, bugetul estimat inițial pentru renovare s-a dublat la scurt timp de la începerea lucrărilor, situație ce a necesitat un nou credit.  Deci, factorul de risc al investiției a crescut. Acela a fost unul din momentele cele mai riscante pentru stabilitatea companiei.”, povestește Laura Pătru, Directorul de Marketing Bacolux Hotels.

Curajul de a continua și de a își atinge obiectivele i-a facut să reușească. În 2018, peste 140.000 de turiști au vizitat Băile Herculane, iar dintre aceștia 37% au fost oaspeții hotelurilor Bacolux. În 2019, procentul acestora a crescut cu încă 5 % și a ajuns la 42%.

Bacolux Hotels, de la Baile Herculane: hotelurile Diana si Afrodita

Proiecte de viitor

La Băile Herculane, grupul hotelier vrea să dezvolte noi posibilități de cazare și divertisment în cadrul unui parc de distracții în natură. Acestuia i se alătură dezvoltarea proiectelor wellness si a produselor spa unice. La Afrodita Resort & Spa, în cadrul Herculum Spa, ”am creat propriile mixuri de uleiuri estențiale din resurse locale, pe care le folosim în masajele din cadrul Herculum Spa, precum și un mix propriu de ierburi și arome specifice florei noastre montane, pe care îl folosim în saunele noastre semnătură.”, punctează Laura Pătru, Director de Marketing Bacolux Hotels.

Totodata, echipa Bacolux intenționează să utilizeze apa din propriul izvorul balnear pentru dezvoltarea de produse care au la bază apă termală sulfuroasă. Izvorul asigură în prezent alimentarea cu apă termală a celor doua hotelui Bacolux și a fost descoperit acum doi ani în urma unui foraj de peste 300.000 de euro.

Anul 2019 a reprezentat un an plin de recunoașteri pentru business-ul Bacolux.  În 2019, prin Afrodita Resort & Spa, ei au adunat în portofoliu nenumărate premii care atestă valoarea investiției de 2,5 milioane de euro în Herculum Spa. Trofeul ESPA pentru Conceptul Inovator de Spa în Europa, premiul pentru Leading Hotel Spa (Hotel Awards), precum 3 premii la Gala OPTBR 2019 –  Marele premiu pentru Cel Mai Bun Concept Spa și Premiul Special al Juriului pentru ,,Cea mai bună destinație de sănătate cu bază de tratament balnear și centru spa, pentru Herculum Spa by Afrodita Resort și premiul ,,Cel mai bun hotel (categoria 2 sau 3 stele) cu centru de tratament balnear,, pentru Diana Resort. Toate acestea urmate de Premiile Camerei de Comerț și Industrie Dolj, pentru 10 ani consecutivi pe locul 1 în Topul Firmelor din Dolj și 25 de ani de activitate.

 

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 250 de cuvinte, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.