După 7 ani în marketing și comunicare pentru Yves Rocher România, Bianca Stroia s-a mutat în urmă cu un an la Paris, la sediul central al companiei. A păstrat brandul, a schimbat doar țara. Deși obișnuită cu viața din Franța încă de pe vremea facultății, când a avut o bursă de studii la Toulouse, Parisul, știți și voi, e unic. Am rugat-o să ne povestească despre experiența pariziană și munca într-o companie franceză la ea acasă, despre greutăți și satisfacții, doruri și provocări…
Primele impresii
„Mă bucur să trăiesc această experiență. Îi apreciez pe colegii mei din Paris la fel de mult cum îi apreciez și pe foștii mei colegi din România. Împreună suntem o mare familie.
Primele zile la Paris au fost destul de blurry, totul fiind nou, eram într-o permanentă stare de alertă, destul de epuizantă. Mi-au trebuit câteva luni să-mi găsesc reperele, atât în companie, cât și în viața de zi cu zi. Ceea ce este perfect normal, nu mă așteptam să fie ușor; sau ca acasă. Acum, după ce am pus la punct lucrurile esențiale sau dificile, am timp să le descopăr și pe cele „ușoare” sau care îmi fac plăcere.
Am descoperit aici diferențe, care nu țin nu neapărat de naționalitate, ci pur și simplu de organizație. Francezilor le plac ședințele lungi și dese (cheia marilor succese 😊). Pentru ei, dezbaterea este la fel de importantă ca și rezultatul ei. Și chiar atunci când ajung la o concluzie, nimic nu rămâne bătut în cuie. Întotdeauna e loc de mai bine, cam aceasta ar fi deviza lor. Vedem de exemplu ce se întâmplă în societatea franceză cu mișcarea vestelor galbene – o permanentă „fierbere” și „une permanente remise en question”.
Lecția răbdării
Eu sunt însă un berbec cât se poate de latin, îmi place mai ales acțiunea, iar uneori îmi pierd răbdarea în situații care trenează de dragul dezbaterilor și a corectitudinii politice. De altfel, înainte de a pleca din România, un fost coleg francez din filială, Vincent, mi-a spus: «Bianca, tu în Franța o să înveți lecția răbdării!». Nu prea am înțeles atunci ce a vrut să spună, mă consideram o persoană rezonabilă în ce privește răbdarea. Când am ajuns aici, mi-am amintit cuvintele lui, care îmi răsună și acum în urechi. În Franța e nevoie de foarte multă răbdare, oriunde te duci și ce faci: la administrație, când ai nevoie de un contract la utilități (internet sau telefon) sau de un cont bancar. Totul merge încet-încetișor. Cred că acesta a fost cel mai dificil lucru de acceptat și este pentru mine în continuare un challenge.
De asemenea, îmi este destul de greu să înțeleg individualismul francezilor și al parizienilor în special. Nu că noi am fi perfecți în România, dar parcă suntem mai team-players decât francezii.
În echipa de comunicare internațională
Am plecat în Franța pe postul de Content Manager în echipa de comunicare internațională. Prin prisma postului, am acces la un spectru foarte larg de informații și expertize – interne, dar și externe. De exemplu, pentru a produce un video, colaborez atât cu agenția de creație din Paris, dar și cu experții nostri interni, în funcție de subiect: botaniști, cercetători din laboratoarele Yves Rocher, experți în marketingul care dezvoltă produsele, în statistică, în eco-concepție sau cei de la Fundația Yves Rocher etc. Este un univers extrem de bogat, proiectele sunt diverse, ne-am dori doar timp mai mult să le facem pe toate.
Mi-aș mai dori (sau ce îmi lipsește de la fostul job) ar fi contactul cu terenul, cu oamenii din comercial, cu energia și pasiunea lor. În central suntem focalizați pe strategie și analiză și din păcate nu le putem face pe toate.
Produsul preferat marca Yves Rocher
Aceasta este cea mai simplă întrebare. De ani de zile, produsele mele preferate sunt uleiurile de masaj, pe care le folosesc zilnic, cu rezultate excepționale asupra pielii. Alternez uleiurile satinate floral-fructate din gama Plaisirs Nature cu uleiul de masaj cu Argan din gama Tradition de Hammam. Vara sau iarna, sunt excelente pentru piele, foarte bune hidratante. De asemenea, sunt un mare fan al produselor de machiaj pe care le folosesc constant, big crush pentru Rimelul Sexy Pulp. Iar primăvara ador să port parfumul Tendre Jasmin, atat de melancolic și de rafinat! Se potrivește pielii mele și mood-ului general de primăvară, anotimpul meu de suflet.
Parisul nu înseamnă neapărat Franța
Mărturisesc că nu sunt un fan al Parisului, désolée. Îmi place Parisul ca destinație turistică, dar nu îmi doresc să locuiesc aici pe termen lung. Am descoperit un oraș extrem de scump, aglomerat, nu foarte curat și adesea disfuncțional. Cred că este locul de vis pentru extravaganțe și escapade de lux, însă pentru un trai mediu se poate și mai bine în alte zări.
De când cu mișcarea vestelor galbene (și sunt câteva luni bune de atunci) eu personal nu am mai putut ieși din casă în nicio sâmbătă. Locuiesc pe linia principală de metrou, care unește obiectivele turistice vizate de protestatari, iar autoritățile au închis din precauție stațiile respective, așa că m-am găsit în imposibilitatea de a mă deplasa în oraș.
În schimb, în weekend-uri îmi place să plec departe de Paris, pentru a găsi liniște și autenticitate, în orase mai mici, dar cu un farmec aparte. Pentru mine, Paris c’est pas la France – Parisul nu înseamnă Franța. Franța este o țară frumoasă, ce merită descoperită și apreciată în diversitatea sa.
Ce îmi lipsește cel mai mult din România? Mâncarea cu gust! Aici, indiferent cât de bio sau de scumpe, legumele și fructele nu au gustul intens al celor de la noi.
Da, vin acasă de Paște, abia aștept!! Acasă va fi întotdeauna la București, acolo unde mă regăsesc pe de-a-ntregul, alături de familie, prieteni, pisică și locuri care poate nu sunt perfecte, dar sunt frumoase prin simplitatea și familiaritatea lor. Sărbătorile se petrec cel mai bine doar acasă.”
- Casa Dusita lansează Pelagos, noua senzație parfumată a verii - May 24, 2024
- Primark va deschide un magazin și la Cluj-Napoca - May 14, 2024
- Fără azil: capitolul neștiut din povestea Annei Frank - April 12, 2024
Comments