Cosmin Cernica, 80 mii de followeri pe Insta: „Influenceri cu adevărat sunt foarte puțini”

Cosmin Cernica are 25 de ani, propria firmă de PR la Londra și aproape 80 de mii de followeri pe Instagram. Da, ați citit bine. Dacă vreți să aflați și secretul acestor cifre și al succesului unui tânăr român pe meleaguri britanice, citiți povestea lui Cosmin…

 

Cosmin Cernica s-a născut la Câmpina și a plecat în Anglia în urmă cu 7 ani, pe când avea 18 ani și tocmai terminase liceul. A plecat la Universitatea din Birmingham, unde a urmat facultatea de Relații Publice, Marketing și Publicitate. După facultate, a stat doi ani în Dubai. Acum locuiește la Londra, unde are propria agenție de PR. Călătorește mult și are un cont de Instagram cu 78 800 de followeri. Cum a atins acest record? „Încerc să-i inspir pe cei care mă urmăresc în Social Media, producând conținut de calitate și colaborând cu diferite branduri”, spune el. Înainte de a porni propria afacere în PR, Cosmin a lucrat ca editor de modă pentru o revistă de lifestyle și a fost manager de comunicare și Social Media pentru un brand de produse cosmetice. „Totul a pornit ca un hobby, din întâmplare, aș putea spune…”, își amintește el. „Pentru că îmi place foarte mult să călătoresc și sunt pasionat de fotografie, am început să postez frânturi din vacanțele mele sau pur și simplu să documentez viața mea de zi cu zi. Am avut și un blog timp de 3 ani și am fost editor de modă pentru revista Jungle. Toate s-au legat într-un fel și așa am reușit să îmi transform contul de Instagram, din hobby – în business. Îmi place să cred că tot conținutul meu din online este aspirațional, iar cei care mă urmăresc se pot inspira din el într-un fel sau altul.”

A apus vremea selfie-urilor cu un produs în mână

De fapt, Cosmin s-a lansat online în 2013, când era în anul doi de facultate și a avut ca proiect designul unui blog. Cu tot succesul fulminant atins în Social Media, Cosmin nu crede că este influencer. „Să fiu sincer, nu sunt de acord cu folosirea excesivă a termenului”, mărturisește el. „Cred că influenceri, cu adevărat, există foarte puțini… Mie îmi place să mă numesc content creator. Succesul vine odată cu timpul, perseverența și conținutul pe care îl postezi și care trebuie să fie neapărat unul de calitate și inovator. Vremea selfie-urilor cu un produs în mână a apus.”

Îl întreb dacă faptul că e român l-a împiedicat cumva să-și urmeze drumul într-o țară străină. „În domeniul în care activez, naționalitatea nu a jucat un rol important. Ceea ce contează cu adevărat sunt creativitatea și originalitatea. Cunosc foarte mulți bloggeri români care locuiesc la Londra și au un succes fenomenal, datorită talentului și conținutului de calitate pe care îl produc, zi de zi.”

Ca om de PR și blogger, Cosmin colaborează cu multe firme. Se poate trăi confortabil din reprezentare de brand? „Încă mă simt onorat atunci când un brand dorește să lucreze cu mine”, spune el. „Este un lucru la care doar visam atunci când mi-am început cariera în Social Media. Am lucrat cu foarte multe brand-uri cunoscute la nivel global printre care și Philips, Ballantine’s, lanțul hotelier Hilton, Perrier Jouet. Cea mai dragă colaborare este cea cu brandul exclusivist de parfumuri ROJA, cu care lucrez de mai bine de doi ani și cărora mă simt onorat să le fiu Brand Ambassador. Se poate trăi confortabil din orice, atunci când este făcut bine și cu pasiune.”

Pasiunea definește toate activitățile lui Cosmin. „Îmi place că pot să călătoresc în cele mai frumoase colțuri ale lumii, că pot participa la evenimente de calitate, unde întâlnesc oameni excepționali. Îmi place că pot testa/purta/exeperimenta produse înainte ca ele să fie lanste pe piață. Și îmi place că toate aceste lucruri reprezintă jobul meu zilnic. Cât despre Londra, pentru mine înseamnă acasă. Este orașul care m-a adoptat, m-a acceptat așa cum sunt și mi-a oferit întotdeauna posibilități infinite.

Încerc să nu îmi fac foarte multe planuri, întotdeauna mi-a plăcut să trăiesc în prezent. Dar pentru 2019 am două proiecte la care lucrez: o linie de butoni din porțelan împreună cu un brand romanesc foarte drag mie, Wagner Arte – linie pe care o vom lansa în primăvară; al doilea este o colecție de lumânări parfumate, asta pentru că întotdeauna am fost fascinat și pasionat de această bijuterie invizibilă, dar de neuitat, care este parfumul. Primul proiect se adresează pieței din România și mă simt foarte bucuros să pot face lucruri frumoase și în țara în care m-am născut.”

Îi dorim succes!

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 250 de cuvinte, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.