Dependența de ecran are efecte dezastruoase asupra copilului mic (2-3 ani), care își poate pierde echilibrul delicat al coordonării mișcărilor (cum ar fi să își lege șireturile, de exemplu) și abilitățile de comunicare, sugerează noi studii.
Cercetarea a cuprins 2400 de copii și arată că timpul îndelungat petrecut în fața ecranului (laptop, tabletă, telefon, tv) a fost legat de scoruri mai scăzute la testele de coordonare, comunicare, rezolvarea problemelor și abilități sociale.
Autorii studiului spun că timpul petrecut în fața ecranelor îi lipsește pe copii de șansa de a-și exersa abilitățile fizice și intelectuale.
La vârsta școlii, un sfert dintre copii prezintă oarecare deficiențe sau întârzieri în dezvoltarea limbajului, comunicării, abilități motorii sau a „sănătății socio-emoționale”, spun cercetătorii. Iar cercetătorii au vrut să afle cauza.
„Cu cât stau mai mult în fața ecranelor, cu atât sunt mai puțin capabili să-și dezvolte și rafineze abilitățile motorii prin joaca tradițională cu păpuși, jucării sau prin artă.
Pentru a investiga legătura posibilă dintre timpul petrecut la ecran și eventualele întârzieri în dezvoltare, echipa de la Universitatea din Calgary (Canada) a folosit o măsurătoare etalon timp-ecran, stabilit prin discuții cu părinții despre abilitățile copiiilor lor.
Un timp mai lung petrecut la ecran la 2 și 3 ani s-a dovedit a fi legat în mod semnificativ de rezultate mai slabe la 3 și 5 ani.
Dr Dillon Browne, psiholog de copii care a lucrat la studiu, spune: „Cu cât stau mai mult în fața ecranelor, cu atât sunt mai puțin capabili să-și dezvolte și rafineze abilitățile motorii prin joaca tradițională cu păpuși, jucării sau prin artă.”
Experții britanici spun că sunt necesare cercetări avansate pe această temă, dar au fost de acord că părinții ar trebui încurajați să adopte un comportament interactiv sănătos cu copiii lor.
Dr Bernadka Dubicka, psihiatru la Royal College, spune: „Acesta este primul studiu care arată că timpul petrecut de copiii mici în fața ecranelor poate fi asociat cu întârzieri în dezvoltare. Concluziile studiului se adaugă îngrijorărilor existente privind efectele negative ale ecranelor asupra celor mici, ca și faptului că acestea îi pot împiedica pe copii să înceapă cu dreptul în viață, prin reducerea oportunităților de interacțiune socială, activitate fizică și alte experiențe necesare dezvoltării lor.
Părinții ar trebui să-și încurajeze copiii să se implice în activități favorabile dezvoltării copilului și să le ofere cât mai mult timp de interacțiune față-în-față, nu la telefon, tabletă sau calculator. Părinții ar trebui de asemenea să fie conștienți de durata timpului pe care îl petrec ei înșiși la ecran, în prezența copilului.”
Reguli de timp stabilite pentru copiii aflați în fața ecranelor, în lume
- În UK, normele stabilite de Institutul Național pentru Excelență Clinică (NICE) recomandă un maxim de 2 ore de ecran pe zi pentru copiii de orice vârstă.
- Americanii nu recomandă nici un fel de timp la ecran pentru copiii sub 2 ani. După această vârstă, timpul maxim de relaxare în fața ecranelor nu ar trebui să depășească 2 ore pe zi.
- În Franța sunt interzise emisiunile TV dedicate copiilor sub 3 ani.
- În Taiwan, părinții sunt obligați prin lege să monitorizeze timpul petrecut de copiii lor în fața ecranelor. Și sunt amendați cu sume mari (echivalentul a 1000 de euro) în cazul în care sunt descoperiți că își lasă copiii (sub 18 ani) mai multe ore la rând în fața ecranelor.
sursa: The Telegraph News Science
- Colorare profesională a părului la prețuri avantajoase, tot anul - January 22, 2025
- SPA de iarnă: relaxare, rasfat și sănătate de la natură - January 20, 2025
- Peptidele, miracolul noilor lansări Paula`s Choice - January 17, 2025
Comments