Gustări sănătoase care ne satisfac pofta de dulce

Ştii momentul acela periculos de pe la 4 după amiaza, când ai poftă de ceva dulce şi scapi la ciocolată, prăjturele, napolitane şi biscuiţi? Ei bine, există gustări sănătoase, care nu conţin niciun strop de zahăr, dar sunt delicioase, săţioase şi îţi satisfac pofta de dulce. Susan Bowerman, Sr. Director, Worldwide Nutrition Education &Training Herbalife Nutrition ne spune care sunt acestea şi cum să ni le alegem pe cele mai potrivite.

gustări sănătoase

Budincă de chia

De ce ni se face poftă de dulciuri sau gustărele sărate şi pline de grăsimi?

Răspunsul organismului la stres este acela de a produce cortizol, cunoscut ca hormonul stresului. În această situație, creierul este avertizat că are nevoie de combustibil pentru a lupta împotriva a ceea ce cauzează stresul. Iar combustibilul nostru preferat este amestecul de dulce sau sărat şi grăsimi, mixul irezistibil la care suntem programaţi să poftim: îngheţată, ciocolată, cartofi prăjiţi, produse de patiserie. Adică exact alimentele care ne îngraşă şi ne îmbolnăvesc, pe termen lung. Cum ne împăcăm poftele cu dorinţa de a mânca sănătos vedeţi mai jos.

Ceva dulce

Uneori avem poftă de dulce atunci când nivelul nostru de energie scade. Sunt situații în care apelăm la dulce ca premiu sau o recompensă. Din păcate, multe dulciuri pot avea un aport caloric foarte mare, ceea ce este nerecomandat dacă încercăm să pierdem din greutate sau să o menținem pe cea prezentă. În plus, zahărul este noul drog al lumii moderne, un aliment lipsit de orice fel de valoare nutritivă, care ne dezechilibrează metabolismul.

Cum alegem o gustare nutritivă, echilibrată, ne poate ajuta să ne păstrăm energia între mese şi să ne controlăm foamea:

Fructe gătite

Textura fructelor gătite le face să pară mai degrabă un desert. Încercați un grapefruit sau o portocală tăiate în jumătate pe care să le preparați la grătar, piersici sau ananas la cuptor sau felii de măr sau prune gătite până devin moi, peste care să presărați puțină scorțișoară sau nucșoară.

Cafeaua de dimineaţă

Nu puneţi zahăr în cafea! Dacă nu o puteţi bea simplă, neîndulcită, înlocuiţi zahărul cu puţin lapte degresat. Condimentaţi cafeaua cu scorţişoară sau praf de cacao, aromele înlocuiesc cu succes gustul dulce. Cafeaua va părea mai puţin amară şi mai sănătoasă. Îi puteţi adăuga şi un îndulcitor sănătos, de exemplu stevia.

Sau să o înlocuiţi cu un pahar de High Protein Iced Coffee – o băutură răcoritoare energizantă şi bogată în proteine, cu doar două grame de zahăr.

O gustare cremoasă

Alimentele cu textură cremoasă, fină, sunt savurate cu plăcere și multe persoane le asociază cu starea de confort. Dacă vreți să vă satisfaceți pofta cu o înghețată sau brânzeturi bogate în grăsimi, ați putea încerca una dintre aceste alternative:

Iaurt

Încercați iaurtul simplu, degresat, amestecat cu puțină miere sau sirop de arțar și fructe proaspete.

Banane înghețate

Curățați bananele, înveliți-le în hârtie cerată și congelați-le. Ulterior, le puteți felia și consuma ca atare sau le puteți pune în blender pentru un răsfăț cu înghețată preparată cu „un singur ingredient”.

Budincă din chia

Amestecați o lingură de semințe de chia cu ½ cană de lapte de soia cu aromă de vanilie. Lăsați să se odihnească timp de 10 minute până începe să se îngroașe, apoi puneți fructe proaspete deasupra. Sau încercați această rețetă de budincă de chia cu fructe de pădure.

Gustări bogate în proteine

Dacă aveți poftă de un baton de ciocolată, alegeți o gustare bogată în proteine, cum ar fi un baton proteic Herbalife Nutrition. Pe lângă faptul că satisface pofta de dulce, ajută și să vă controlați foamea.

Shake proteic de ciocolată

Dacă încercați să pierdeți în greutate, luați în considerarea utilizarea prafului proteic cu aromă de ciocolată în shake-ul pe care îl consumați ca înlocuitor de masă pentru a vă satisface pofta de ciocolată.

O gustare crocantă sau sărată

Pofta de alimente crocante și sărate este uneori generată de frustrare sau stres. Iată câteva alternative sănătoase care vă pot satisface pofta de sărat:

Sos din brânză de vaci

Amestecați brânză de vaci fără grăsimi sau cu conținut redus de grăsimi în blender până devine fină. Adăugați puțin muștar și folosiți ca sos pentru legume crocante.

Chips-uri din kale

Sunt ușor de preparat. Îndepărtați tijele dure, rupeți frunzele de kale în bucăți mici, spălați și uscați foarte bine. Împrăștiați frunzele într-o tavă pe hârtie de copt, stropiți-le cu ulei de măsline și sare, și puneți tava la cuptor timp de 10-15 minute la 350 de grade, întorcându-le din când în când până când marginile devin brun deschis.

Popcorn

Presărați deasupra puțin parmezan cu conținut scăzut de grăsimi sau praf de chili pentru a vă satisface pofta.

Descărcați mai multe Idei de rețete pentru gustări aici!

Citeşte şi:

Alimente congelate: 5 mituri demontate şi adevărul din spatele lor

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 250 de cuvinte, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.