Să învățăm să facem alegeri deștepte

1Colecția acestui sezon semnată Ana Maria Cornea se numește „Second Nature” și este un mix ingenios de piese casual minimaliste și ținute cu inserții prețioase, ce complimentează orice siluetă și promite să spargă tiparele. Am profitat de momentul noii lansări pentru a o întreba pe Ana Maria Cornea despre sursele ei de inspirație, designul vestimentar în România și tendințele anului 2015.

 Ana Maria Cornea s-a lansat pe piața modei în 2006, imediat după absolvirea Universității de Arte București (secția Design Vestimentar), cu o colecție foarte bine primită, pentru care a fost răsplătită un an mai târziu cu premiul pentru cel mai bun tânăr designer. Apoi a lucrat ca stilist pentru reviste, show-uri tv, reclame, videoclip-uri și proiecte speciale. O perioadă frumoasă, în care a avut alături oameni talentați și echipe minunate. „Eram implicată în foarte multe proiecte, styling-ul îmi ocupa tot timpul și a trebuit să renunț la design pentru un timp”, își amintește ea. În 2013 însă, a revenit la prima ei pasiune: desenul, pictura, creația. „Îmi era extrem de dor de desenat, de munca din atelier, îmi era dor de magia creației.” După trei colecții de succes (“Între Venus și Afrodita”, “Huntress and Seductress”, “La femme d’antan”) Ana Maria Cornea lansează acum Second Nature. Inspirată din geometria și abstracționismul pictorului și graficianului Frantisek Kupka, colecția este un omagiu dedicat binecunoscutului artist și este dedicată femeii-conducător, o regină Elisabeta a zilelor noastre.

224life: Care a fost cel mai mare succes din cariera ta? Dar cel mai dificil moment?

AMC: Cea mai de succes colecție a fost “La femme d’antan”, o explozie de culori, croiuri și materiale deosebite. Cel mai dificil moment a fost în 2013, chiar înainte de relansarea mea, deoarece am avut un accident la snowboard. Am fost operată la picior, umblăm în cârje și zilnic petreceam câte patru ore la recuperare. A fost o perioadă cu adevărat dificilă, pentru că aveam foarte multă treabă și mă mișcăm cu mare dificultate, însă mereu am luptat pentru ce mi-am dorit.

24life: Fashion în Romania de astăzi – ce crezi despre piață, concurență și către ce ne îndreptam?

AMC: Designul românesc în ultimii ani s-a dezvoltat destul de mult. Piața există, însă românul încă mai trebuie educat, trebuie să înțeleagă că și ce se produce în țară poate să fie un produs de foarte bună calitate. La capitolul concurență, aș vrea să vorbesc despre magazinele care oferă produse de serie, la prețuri care în multe cazuri nu se justifică. Românul trebuie să aleagă, să cumpere într-un mod mai inteligent. Un produs realizat de un designer român de multe ori poate să fie mai ieftin decât produsul de serie luat dintr-un magazin din mall. Ideea este să învățam să facem alegeri mai deștepte, să susținem produsele “Made in Romania” și să ne alegem cu o garderobă mai deosebită. Designul românesc de câțiva ani a trecut granițele și este recunoscut peste hotare, ceea ce ne bucură foarte mult. Viitorul sună destul de promițător!

24life: Ce designer îți place? Care e cea mai importantă calitate a unui designer? Dar a unei colecții?

AMC: Designerul meu preferat e Elie Saab. Cred că cea mai importantă calitate a unui designer este puterea de muncă, iar a unei colecții – vandabilitatea produselor.

24life: De unde îți iei ideile? Care e ambianța cea mai potrivită pentru creație?

 AMC: Îmi place foarte mult să călătoresc, să vizitez muzee, să observ arhitectura veche, să-mi adun ideile din povești vechi și îndepărtate. Cea mai potrivită ambianță pentru creație este la mine în atelier, cu gândurile și ideile adunate din alte părți, puse pe hârtie, ajutată de o coloană sonoră cu muzică clasică sau jazz.

24life: Mie, personal, mi se pare că moda ultimilor 60 de ani a rămas cam aceeași, n-a mai cunoscut în niciun caz schimbările majore prin care a trecut de la crinolină (1880) la mini jupă (1960) – ce așteptări putem avea în domeniu pentru următorii ani?

AMC: În următorii ani văd conturându-se două linii – linia inspirată din moda anilor plini de istorie cu un anumit tip de frumusețe și linia inspirată de moda viitorului, conturată cu ajutorul unor tăieturi, forme și materiale mai deosebite.

24life: Ce se poartă la anul, care sunt tendințele?

AMC: Câteva tendințe pe care pot să le enumăr sunt: hippy deluxe, salopetă, patchwork denim, dantelă, kimonoul, nautic style, saturday night fever, ballerina, mix&mach, țesături vintage, pene&ciucuri, bold red, buline, androgin, pop art, materialele perforate – plasă, monocrom, kaki. Tendințele primăvară-vară 2015 ating toate gusturile și dorințele vestimentare.

 24life: Proiecte de viitor și dorințe de an nou?

AMC: La începutul lui 2015 voi lansa noua colecție, apoi voi încerca să intru mai mult pe piețele străine, îmi doresc ca brandul Ana Maria Cornea să se regăsească în cât mai multe puncte din întreaga lume.

Mai multe despre colecția Second Nature, ținute, prețuri – aici

Foto: arhiva Anei Maria Cornea