Maria Dermengiu, creatoarea brandului Marie Nouvelle, povestește despre experiența ca participant la Fashion World Tokyo, cel mai mare târg internațional de modă din Japonia. Acesta se desfășoară de două ori pe an (în aprilie și octombrie) în capitala japoneză și cuprinde expoziții specializate de confecții, poșete, pantofi, bijuterii, îmbrăcăminte pentru bărbați, materiale și accesorii. Cea mai recentă ediție s-a desfășurat între 11 și 13 octombrie și a cuprins 1020 de expozanți din 38 de țări.
Piața de fashion japoneză e în continuă creștere, iar târgul internațional de la Tokyo măsoară, de două ori pe an, pulsul lumii în materie de modă. La Târgul din octombrie a participat și creatoarea noastră Maria Dermengiu, cu brandul de fashion haine și accesorii Marie Nouvelle, care are deja o binemeritată recunoaștere internațională. Am rugat-o pe creatoarea lui să ne spună câte ceva din experiența japoneză și să ne dea impresii la cald, acum, la câteva zile de la încheierea lui, iar Maria ne povestește…
Organizarea
Târgul Fashion World Tokyo a fost extrem de bine organizat. Existau manageri de târg care veneau pe la fiecare expozant, aducând cu ei persoane posibil interesate de creațiile fiecăruia. Este știut că japonezii vorbesc destul de greoi alte limbi, dar am avut și traducător, ceea ce a facilitat și mai mult comunicarea.
Oamenii sunt extrem de politicoși, amabili și zâmbitori. Accesul în zona expozițională a fost remarcabil, realizat cu un tren pe deasupra unor poduri suspendate peste apă, rapid și punctual.
Dar trebuie să recunosc că Parisul și târgurile lui mi se par cele mai importante în industria noastră de accesorii și fashion.
Participarea
Linia mea de haine couture, din mătăsuri fine, cusături și aplicații de mână a fost peste standardul prezentat la Tokyo
M-am înscris pentru prima dată prin programul Ministerului Economiei, care a oferit suport tehnic și buget pentru 13 firme românești, atent selectate. Fiecare dintre noi am avut un loc al său, nu am stat sub un pavilion comun al țării de origine, ceea ce, cred eu, a fost un avantaj.
Am avut emoții legate de stilul și gusturile vestimentare ale japonezilor și percepția lor asupra creațiilor europene, ei fiind extrem de modest îmbrăcați și conservatori.
Totuși, țin să menționez că nu a fost un târg „high premium”, așa cum mă așteptam, ci de mass market. Linia mea de haine couture, din mătăsuri fine, cusături și aplicații de mână a fost peste standardul prezentat acolo. Bineînțeles că au fost foarte apreciate, atât piesele vestimentare cât și accesoriile.
Am avut o surpriză minunată să le văd reacțiile traduse prin onomatopee demne de desenele manga și ochii măriți la vederea printurilor mele. Colecția couture a fost considerată „nobilă”, „regală”, „fabuloasă”, „minunată” etc. Au achiziționat eșarfele fără să stea prea mult pe gânduri, chiar cu o mică licitație la unele dintre ele, care erau unicat (nu adusesem cu mine dubluri). Mă bucur că am avut ocazia să ajung până la capătul lumii cu brandul meu și să înțeleg că ceea ce creez eu este apreciat și admirat peste tot în lume.
Japonia, țara contrastelor
O minunăție de insulă, cu oameni extrem de educați, trăind într-o ordine desăvârșită. Faptul că nu au deloc coșuri de gunoi pe stradă te obligă să nu consumi alimente în public, iar dacă ai ceva de mâncat, să aștepți până când ajungi acasă.
Orice îți înmânează, o fac cu ambele mâini și o înclinație de cap.
Dezinfectant de mâini găsești nu doar la intrarea în hotel, dar și la intrările în magazine. Unii purtau măști, probabil pentru a nu împrăștia sau lua răceala sau microbii…
Mâncarea a fost toată cu sosuri, prăjită sau fiartă. Omleta era dulce, iar cireșele – murate. Fumătorii au voie să fumeze doar în interior, nu și afară! Exact pe dos față de noi, europenii. Ghinionul meu, căci sunt nefumătoare.
M-am uitat mult la arhitectura lor modernă. Este clasică, cu forme clare, drepte, fără a ieși în vreun fel în evidență. Aș putea spune „cuminte”, așa cum sunt și oamenii. Podur peste poduri leagă străzi și cartiere. Accesul este facil și aglomerația – inexistentă. Arhitectura este o îmbinare fluidă între nou și construcțiile lor tradiționale, pe care le vezi rar, pe ici pe acolo. M-am uitat și după stilul arhitectural Zaha Hadid, însă nu am văzut nimic atât de îndrăzneț acolo.
Femeile ies rar seara, am văzut mai mult bărbați distrându-se în localuri. Se pare că femeia japoneză are încă rolul tradițional de a sta acasă, cu copiii sau cu alte îndatoriri în familie. Traducătoarea mi-a spus că, pentru majoritatea femeilor, a fi soția cuiva este o mândrie, iar prin căsătorie câștigi un statut.
Deși străzile sunt pline de magazine de lux ce dețin clădiri întregi, pentru fiecare brand, moda la ei nu este atâde de evidentă și de „edgy” cum m-aș fi așteptat sau cum vezi în capitalele europene. Curajul de a ieși pe stradă îmbrăcat deosebit nu îl au, se pare, decât fetele care se îmbracă în personaje de păpuși sau desene animate.
În Japonia n-am găsit nimic care să nu-mi placă, este clar o destinație de vizitat și bifat, măcar o dată în viață.
foto: Maria Dermengiu
Mai multe despre Maria Dermengiu și brandul ei găsiți în articolele Cine e Maria? și Marie Nouvelle se pregătește să cucerească Europa
- Casa Dusita lansează Pelagos, noua senzație parfumată a verii - May 24, 2024
- Primark va deschide un magazin și la Cluj-Napoca - May 14, 2024
- Fără azil: capitolul neștiut din povestea Annei Frank - April 12, 2024
Comments