Nicoleta Chirică (Iutta): „Într-o zi m-am trezit că fac genți”

Iutta s-a lansat acum 5 ani, cu o colecție de genți sculptate în lemn, care aveau să anunțe succesul celor realizate din piele și valorile brandului: artă contemporană, tradiție, cultură, eleganță, autentic. Cu gențile „Spirit eflorescent” am aflat de Iutta, cu gențile și accesoriile „Dor de românesc” am început să iubim brandul. Anul trecut, Iutta și-a dublat cifra de afaceri, iar anul acesta lansează colecția aniversară „Dor Regal” și își extinde gama de produse cu pantofi fabricați în atelierul propriu.

iutta pantofi

De la cibernetică și telecomunicații la designul de genți

Nicoleta Chirică este fondatoarea și sufletul brandului Iutta. Absolventă a facultății de cibernetică, după 7 ani ca angajată în telecomunicații, Nicoleta „s-a trezit”, într-o zi, că face genți. „Am mers cu o prietenă la o legătorie de artă a tatălui ei, de unde am luat niște mostre de piele, am ajuns acasă și am început să facem tipare de genți, apoi le-am dat la un atelier să le coasă”, își amintește ea. Chiar dacă par venite din senin, talentul și pasiunea ei pentru artă și fashion nu sunt chiar întâmplătoare. Nicoleta a moștenit de la tatăl ei, sculptor, spiritul creativ și aplecarea spre estetică. El a fost și primul ei îndrumător și cel care i-a dat curajul să-și aleagă singură calea. „Am găsit niște schițe mai vechi de-ale lui”, povestește fiica. „Și l-am rugat ca împreună să facem o primă colecție pentru brandul pe care urma să-l lansăm.” Așa a apărut colecția de genți sculptate în lemn. Apoi celelalte, unicat, cu modele cusute în piele. Restul e istorie.

Nicoleta Chirica si 2 genti, din prima și ultima colecție

De la cibernetică la designul de genți e cale lungă, dar Nicoleta i-a parcurs toate etapele. „Am stat în întregi în ateliere de producție și am învățat ce înseamnă o talpă la o geantă și o carabină și unde se montează ele. Am colindat multe ateliere de marochinărie, de unde am furat meserie. În doi ani, pas cu pas, am învățat ce înseamnă să faci un design de produs. Acum avem atelierul nostru, unde lucrează șapte meșteri artizani și unde facem gențile și accesoriile cu broderii inspirate din cultura tradițională românească. Eu fac partea de design și particip la procesul de prototipare a produsului. Acum am trecut la următorul nivel și am învățat să facem și pantofi, pe care până acum i-am făcut în ateliere externe”, spune Nicoleta.

De un an și jumătate au propriul atelier, în care lucrează șapte meșteri artizani și unde se fabrică minunile Iutta. Pielea este singurul lucru importat (din Italia), restul e autohton și realizat manual.

Cea mai nouă lansare se numește „Dor regal” și este o colecție aniversară, atât a centenarului Marii Uniri, dar și a începuturilor Iutta, fiind practic o reinterpretare a primei colecții – „Spirit eflorescent”, cu broderii și desene de inspirație barocă, de la primele genți.

O întreb pe Nicoleta de partea financiară a afacerii: „Am inceput sa vindem de la prima colecție”, spune ea. „Vindem online și avem un showroom în centru (str Ion Luca Caragiale nr.7) unde se pot proba pantofii și alege un produs, unde vin doamne și în special domni în căutare de cadouri. 2017 a fost anul în care ne-am dublat cifra de afaceri. Vindem și extern, dar într-un procent mult mai mic. Participăm la târguri și expoziții, am fost la Bruxelles, Paris, Londra. În octombrie anul trecut am fost la Târgul internațional de la Tokyo (Fashion World Tokyo), unde românii ajung mai greu, iar vizitatorii au fost fascinați de raritatea obiectelor noastre. Încercăm să ne cunoaștem publicul.”

Cel mai căutat model din colecția „dorurilor” este Dorul de Moldova. „O geantă care îmi este foarte dragă”, mărturisește creatoarea. „Face parte din colecția Dor de românesc, și are ca simbol tradițional brodate – coarnele berbecului, care era brodat pe iile țesute în această parte a țării și care vorbește despre putere, puterea de transformare.”

Aniversarea de 5 ani

Iutta a sărbătorit zilele acestea 5 ani de la lansare. Evenimentul a avut loc la Galeriile Artmark din București și s-a deschis cu noua colecție de genți, pantofi și accesorii Iutta, inspirate de motive baroque – Dor Regal. La aniversare au fost prezenți peste 300 de invitați, oameni cu o pasiune pentru creațiile românești, purtătoare de dor și reprezentanți din lumea business și cea creativă.

yutta 5 ani artmark

Iutta la aniversarea de 5 ani, Artmark Gallery. In fundal, „Dor de Moldova”, geanta cu cel mai mare succes la public

Invitatii si presa la aniversarea de 5 ani

Firul epic al poveștii a fost întregit prin decorul realizat dintr-o instalație cu ii vechi de zeci de ani și cadre surprinse din istoria Iutta. Cei prezenți au fost introduși pe acorduri de harpă în experiența degustării vinului de către specialistul Horia Hasnaș, prin intermediul AQUA Carpatica și Domeniile Sâmburești.

Izabela Panescu, Mihaela Sava, Andreea Mielu, Iunieta Sandu, la aniversarea de 5 ani a brandului Iutta

„Sunt cât se poate de emoționată de bucuria tuturor celor care au ales să creadă în Iutta. Am sărbătorit aniversarea alături de mulți oameni dragi, care au făcut seara și mai specială.”, a spus Nicoleta Chirica, fondator și designer Iutta.

Cei care au fost alături de Iutta, printre care și Mădălina Anea, Veronica Soare, Izabela Pănescu, Mihaela Sava și Luana Codreanu, au fost invitați să descopere noua colecție Dor Regal, cât și piesa care i-a stat la bază ca inspirație: geanta din lemn sculptată cu motive baroque, care a fost realizată de Nicoleta împreună cu tatăl său.

Gențile cu broderii în piele au luat forme și culori diverse, având ca element central simboluri ale eleganței și măreției regale. Toate creațiile din colecția Dor Regal și informații despre acestea vor fi disponibile pe www.iutta.ro.

Parteneri media: 24Life, Agerpres, Clementine, Bizis.ro, Bright Business, Business Review, Designist, Femei în Afaceri, Forbes România, FPM, Happy Channel, Kudika, Life.ro, New Money, Noizz, Pe Tocuri, Revista Atelierul, The Woman, The Trends, Wall Street, Zeya.ro

PARTENERI: Galeriile Artmark

SPONSORI: Domeniile Sâmburești și AQUA Carpatica

Genți din colecția Iutta Dor regal

Despre Iutta

Iutta este un brand iconic de genți, pantofi și accesorii din piele cu un design folk contemporan. Creațiile sunt inspirate din cultura tradițională și credințe străvechi, traduse într-o manieră personală, exclusivă. Colecțiile capătă viață prin devotamentul și pasiunea investite în fiecare produs, calități sinonime cu viziunea brandului. Astfel, produsele au devenit elemente distinctive în industria creativă.

 

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 250 de cuvinte, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.