Sănătatea, prima condiție a fericirii

84% dintre români spun că sunt fericiți când sunt sănătoși. Un corp sănătos și o minte sănătoasă sunt cu adevărat cheia fericirii noastre generale, potrivit unui nou studiu realizat de experți de top în domeniul sănătății și wellnessului, din cadrul companiei Herbalife.

Raportul Herbalife privind nivelul de sănătate și fericire, bazat pe un sondaj realizat de IPSOS, a analizat obiceiurile alimentare și de activitate fizică, rutina de somn și nivelul de fericire perceput de persoane din nouă țări europene – 84% dintre românii care se consideră fericiți au declarat, de asemenea, că sunt sănătoși.

Schimbarea obiceiurilor alimentare

Tiparele alimentare tradiționale se schimbă. Doar 35% dintre români consideră că cele trei mese tradiționale pe zi sunt esențiale pentru o dietă sănătoasă și echilibrată. Acest lucru sugerează o schimbare către o alimentație care presupune cantități mici de alimente, dar servite mai des pe parcursul unei zile, incluzând un consum mare de fructe și legume, hidratare și un aport echilibrat de proteine, carbohidrați și grăsimi. Datele au relevat, de asemenea, o lipsă de cunoștințe despre alimentele pe bază de plante, doar 15% dintre respondenți considerând că acestea pot contribui la o dietă sănătoasă.

Comunitatea este importantă

O treime (28%) dintre români fac mișcare în mod regulat (de mai mult de trei ori pe săptămână), dar modul în care fac mișcare este în schimbare. În timp ce pandemia ne-a mobilizat pe mulți dintre noi să facem exerciții fizice singuri, în perioada post-COVID a avut loc o revenire a conceputului “împreună”, “conexiunea” și “comunitatea” fiind citate ca parte integrantă a stării de bine. Datele au confirmat acest lucru, 44% dintre respondenți spunând că au un abonament la o sală de sport pentru că le place să facă parte dintr-un grup și se bucură de motivația dată de membrii acestuia; 38% au spus că le place să facă mișcare în comunitate – mai mult decât media europeană.

Somnul contează

Somnul a apărut ca o componentă crucială a stării de bine. Românii au raportat o calitate foarte bună a somnului, 49% dintre ei afirmând că au parte de un somn “bun” sau “excelent”. România se află la egalitate cu media europeană când vine vorba de somn insuficient, 16% dintre români dormind pe noapte doar cinci ore sau mai puțin.

Diferențele dintre generații

Tinerii consideră că beneficiază de o stare de sănătate bună, însă această percepție este scăzută în cazul generațiilor mai în vârstă. De fapt, 85% din grupul demografic Gen Z se consideră “oarecum” sau “în mare parte sănătoși”, în timp ce doar 69% dintre Baby Boomers consideră același lucru. Interesant este faptul că obiceiurile de mișcare se schimbă odată cu vârsta și se observă o scădere a numărului de abonamente la sălile de sport pe măsură ce îmbătrânim.

Dacă ne uităm la ceea ce ne face fericiți, se pare că există, de asemenea, o schimbare de perspectivă între generații. Pe măsură ce îmbătrânim, “o sănătate mai bună” devine mai importantă, 62% dintre Baby Boomers menționând acest lucru ca fiind cheia fericirii, în comparație cu doar 22% din Generația Z. Pe de altă parte, “o schimbare a aspectului fizic” (de exemplu, pierderea în greutate) a crescut în importanță pentru grupurile demografice mai tinere. Acest lucru ar putea sugera faptul că Generația Z privește starea de bine dintr-un punct de vedere pur estetic, fără a lua în considerare beneficiile unei abordări holistice a stării de bine pe care le poate oferi o viață mai sănătoasă, abordare care tinde să devină evidentă mai târziu în viață.

Redefinirea suplimentelor

Utilizarea suplimentelor nutritive sugerează o schimbare a modului în care abordăm starea de bine. Un procent semnificativ de 70% dintre respondenți au declarat că au folosit suplimente pentru sănătate și starea de bine generală, iar 50% dintre cei cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani au subliniat importanța acestora pentru “minte și dispoziție”, ceea ce sugerează că nu mai vedem suplimentele ca fiind un domeniu exclusiv al iubitorilor de fitness.

Datele au evidențiat, de asemenea, o posibilă lipsă de conștientizare în rândul persoanelor tinere în ceea ce privește “prevenția și protecția” în toate etapele vieții. Cei din generația Baby Boomers – 22% – au fost mai predispuși la utilizarea suplimentelor pentru prevenirea bolilor, comparativ cu doar 7% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani.

Dilema gustărilor

Rezultatele au evidențiat, de asemenea, nevoia de opțiuni de gustări mai sănătoase. Doar unul din zece (9%) români a declarat că respectă o dietă sănătoasă și echilibrată, în timp ce 10% au spus că “rareori” sau “niciodată” fac acest lucru. Analizând motivele, 48% au răspuns că este vorba de pofta de dulce și de consumul excesiv de zahăr. Doar Germania (56%) a avut o poftă mai mare de dulciuri în comparație cu România.

Comentând sondajul și raportul, Andrea Bertocco, cercetător Herbalife și director al departamentului de afaceri științifice pentru EMEA, spune: “Legătura profundă dintre sănătatea fizică și bunăstarea mentală, în special fericirea, a fost clară în cercetarea noastră; aceasta subliniază importanța prioritizării sănătății și modului în care exercițiile fizice, nutriția, suplimentele, reducerea stresului și somnul contribuie împreună la o stare de bine pe termen lung. În cadrul companiei Herbalife, am adoptat o abordare holistică a sănătății și a stării de bine încă de la înființarea noastră, în urmă cu peste 40 de ani, prin intermediul nutriției personalizate, planurilor de fitness și comunităților de susținere formate din Distribuitorii noștri Independenți, unde prin conexiune și motivație comună se obțin rezultate minunate“.

Raportul Herbalife se bazează pe un studiu de consum realizat în iunie 2023 de IPSOS și comandat de Herbalife; acesta acoperă 1.000 de consumatori din fiecare dintre țările analizate: Belgia, Franța, Germania, Italia, Polonia, România, Spania, Turcia și Marea Britanie; datele sunt prezentate în funcție de vârstă pentru a evalua diferențele dintre generații.

Herbalife (NYSE: HLF) este o companie și totodată o comunitate de primă clasă ce activează în domeniul sănătății și al wellnessului și care schimbă viețile oamenilor încă din 1980 prin produsele sale excepționale pentru nutriție și oportunitatea de afaceri oferită Distribuitorilor săi Independenți. Compania oferă consumatorilor din peste 90 de țări, produse care au la bază studii științifice și sunt disponibile doar prin intermediul Distribuitorilor Independenți, care oferă consiliere individuală și o abordare orientată spre comunitate, inspirându-i astfel pe clienți să adopte un stil de viață mai sănătos și activ, pentru a-și trăi viața la cel mai înalt nivel. Pentru mai multe informații, accesați https://ir.herbalife.com.

 

24life.ro
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 250 de cuvinte, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.