Cătălin Mahu lansează „Povestea de la colțul mesei”, prima carte antreprenorială din Horeca

Cel mai longeviv lanț de restaurante din București, La Mama, împlinește azi 20 de ani de activitate într-o industrie aflată într-o criză fără precedent în ultimii 10 ani. Cu această ocazie, Cătălin Mahu lansează, în calitate de autor, cartea Povestea de la colțul mesei, volum ce reprezintă o colecție de memorii antreprenoriale semnate de fondatorul primei rețele de restaurante cu capital românesc.

Cătălin Mahu lansează prima carte antreprenorială din Horeca

Afacerea de succes a proprietarului Cătălin Mahu a început în februarie 1999, când a fost deschisă prima locație, ajungând astăzi la șase restaurante al căror prag l-au trecut aproape 15 milioane de clienți. Rețeta succesului a pornit de la dorința antreprenorului de a mânca bine și pe săturate, ca la mama acasă, într-o atmosferă primitoare. Afacerea urmează să se extindă și prin alte locații în țară și chiar în afara granițelor.

De-a lungul celor 20 de ani de activitate, una dintre principalele provocări a fost lipsa forței de muncă. De altfel, potrivit patronatelor din industrie, deficitul forței de muncă din Horeca se ridică astăzi la minimum 100.000 de angajați. ,,În ultimii 10 ani, în care noi am operat două restaurante pe litoral, am reușit să angajăm într-un sezon întreg maximum 10 oameni. De aceea, la fiecare început de vară. am plecat din București cu o echipă formată din cei 100 de oameni de care era nevoie ca să acoperim buna desfășurare a întregii activități. Nereușind să angajăm în ritmul în care ne era nouă necesar, am realizat că o soluție mai bună ar fi să renunțăm la cele două restaurante care cumulau o cifră de afaceri de 700.000 de euro. Știam că fără o echipă constantă vom avea variații ale produselor și serviciilor, iar clientul ne va sancționa”, a declarat Cătălin Mahu, proprietarul lanțului de restaurante La Mama.

Cătălin Mahu, restaurantele La Mama

Lecții și planuri de business după 20 de ani

După 20 de ani de activitate, Cătălin Mahu apreciază că resursa umană rămâne una dintre cele mai importante provocări din domeniu, urmată de construirea cu onestitate, muncă și profesionalism a unui brand durabil în timp, cu valori solide și de neconfundat.

„Cred că ceea ce am învățat în cei 20 de ani de activitate în această piață este că fără oameni de bună calitate, loiali și care să vrea să construiască împreună cu tine, nu poți să reușești. Este o piață dură, în care să crezi că tu poți să le faci singur pe toate și că numai tu știi ce e bine este greșit. Au fost 20 de ani de provocări, cu suișuri și coborâșuri. Dintre aceștia, 2008 a fost anul cu cele mai mari încasări și a fost o dezvoltare nebună în care nu era atât de important doar să faci profit, ci să reinvestești prin deschiderea unor noi locații. Din nefericire, criza care a venit începând cu 2009 a doborât tot felul de așteptări de genul ăsta, ușor-ușor a trebuit să închidem patru unități și asta a făcut ca cifra noastră de afaceri să se ducă chiar sub jumătatea anului 2008,” a declarat proprietarul.

Planurile de viitor cuprind extinderea afacerii și în alte zone ale țării, în București fiind din ce în ce mai greu de găsit spații comerciale adecvate.

„Acum, așa cum se vede în grafic suntem din nou pe creștere, am decis să mergem mai departe, să deschidem noi restaurante, să nu ne mai împrăștiem în n branduri pe toate palierele structurii Horeca și să rămânem focusați pe restaurante. Mai mult, în viitorul nu foarte îndepărtat, intenționez să ieșim cu acest brand de restaurante și în restul țării, și, Dumnezeu să ne ajute, poate la un moment dat mai mult de atât”, a conchis Cătălin Mahu.

Cătălin Mahu lansează și prima carte antreprenorială din Horeca

Cu aceeași ocazie, Cătălin Mahu lansează, în calitate de autor, cartea Povestea de la colțul mesei, volum ce reprezintă o colecție de memorii antreprenoriale semnate de fondatorul primei rețele de restaurante cu capital românesc. Lanțul La Mama, ce operează în prezent 6 restaurante, a înregistrat în 2018 o cifră de afaceri de peste 4,4 milioane de euro și numără 230 de angajați, din care 74 au o vechime de la 5 până la 20 de ani în cadrul companiei. La Mama s-a impus pe piața românească prin tradiție, autenticitate, o bucătărie citadină reinterpretată și inovație, fiind prima companie din România care a implementat sistemul de carduri de loialitate electronice, iar din 2007 dispune de serviciul home delivery.

Aniversarea celor 20 de ani de la deschiderea primului restaurant La Mama este sărbătorită cu un Top 20 de preparate care au făcut istorie. Ciorbele de toate felurile se află în topul celor mai comandate specialități românești, iar bilanțul aniversar al lanțului de restaurante o confirmă:  3.277.800 de porții de ciorbe au fost consumate de aproape 15.000.000 de clienți. Topul este urmat la mare distanță de 2.207.800 de porții de mâncare gătită ca la mama acasă comandate și 460.000 de papanași cu brânză, smântână și dulceață.

Începând din luna martie, în fiecare zi de 27 a lunii, clienții vor beneficia de 20% reducere la câte două din produsele selectate în acest clasament.

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 250 de cuvinte, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.