Spirits România, asociația reprezentativă a industriei de băuturi spirtoase din România, împreună cu Ministerul Educației Naționale, Federația Română de Fotbal şi Mega Image, a lansat astăzi ghidul educațional „Rămâi în joc! Adolescenţă fără alcool!”, un instrument de lucru adresat cadrelor didactice și nu numai, cu ajutorul căruia aceștia să poată discuta cu elevii, la clasă, despre consecințele negative ale consumului de alcool.
Campania de informare și educare „Rămâi în joc! Adolescenţă fără alcool!”, demarată în aprilie 2019 de asociația Spirits România, are ca scop prevenirea și combaterea consumului de alcool în rândul minorilor și creșterea gradului de conștientizare în ce privește prevenția prin educație.
Plecând de la considerentul că, alături de familie, școlii îi revine o responsabilitate majoră în educarea, formarea și dezvoltarea armonioasă a personalității adolescenților, materialul educațional își propune să devină o resursă extrem de utilă ce poate fi descărcată online accesând http://www.consuma-responsabil.ro/suntem-multi/ramai-in-joc-adolescenta-fara-alcoolghid-educational/
„Ghidul lansat astăzi face parte din campania “Suntem Mulți” – inițiativă de responsabilitate socială pe termen lung a Spirits România – și oferă metode și tehnici educaționale de prevenție și contracarare a consumului de alcool în rândul minorilor. Este important ca profesorii să discute la clasă despre consumul de alcool cu elevii și să le propună alternative de petrecere a timpului liber. Mulțumesc partenerilor noștri și apreciem faptul că putem face echipă împreună,” a declarat Tudor Furir, Președintele Spirits România.
Ministerul Educaţiei Naţionale a sprijinit acest demers, o echipă de specialiști contribuind activ la elaborarea ghidului. Un accent important a fost pus pe factorii de protecție, mai precis identificarea acelor circumstanțe ce pot reduce gradul de vulnerabilitate și efectele expunerii adolescentului la situații de risc.
„Este un ghid complet din punctul nostru de vedere. Informațiile pe care le oferă sunt suficiente și constituie un punct de plecare solid atât pentru profesori, cât și pentru elevi. Vom sprijini diseminarea acestuia și vă pot spune că elevii și părinții deopotrivă sunt cei care își doresc astfel de activități non-formale de prevenție. Sper ca o parte dintre elevii la care va ajunge informația din acest ghid să le mulțumească profesorilor mai târziu,” a spus Cătălina Chendea, Inspector, Ministerul Educaţiei Naţionale.
Ghidul, realizat împreună cu psihologul educațional Violeta Tapai, oferă metode și tehnici educaționale şi psihopedagogice de prevenție și contracarare a consumului de alcool în rândul minorilor și răspunde nevoii de coerență și unitate în activitățile educative de prevenție realizate în școală.
„Strategia educațională pozitivă pe care o propune ghidul prin Programul Educația în 5 pași, nu se bazează pe interdicții, restricții, pe critică sau blamare. Fiecare pas va putea fi implementat la clasă, în cadrul orelor de dirigenție, printr-o serie de activități educative practice. Pentru a genera schimbarea atitudinii și percepției adolescenților în ceea ce privește consumul de alcool, noi, profesorii, trebuie să dăm dovadă de tact pedagogic, iar abordarea să fie una plină de înțelegere, susținere și încredere, calibrată nevoilor reale ale adolescenților,” a menționat Violeta Tapai, psiholog educațional.
Federația Română de Fotbal susține și în acest an campania, plecând de la premisa că prin practicarea unui sport copiii își pot dezvolta armonios trupul şi mintea, căpătând încredere în ei și descoperind ce înseamnă cu adevărat spiritul de echipă şi competiția. Mirel Rădoi, Selecționerul Naționalei Under 21, în calitate de ambasador, transmite mesajul campaniei printr-un video ce spune povestea unui grup de adolescenţi care aleg să spună NU consumului de alcool și să descopere bucuria jocului.
“Avem obligația să îi educăm pe viitorii performeri în spiritul unor valori și virtuți pe care să le exerseze și în afara terenului de joc. Ne dorim să continuăm acest proiect pe termen lung și, cu siguranță, vom profita cu toții de pe urma acestui efort educațional,” a declarat Florin Șari, Manager Proiect UEFA EURO 2020, Federația Română de Fotbal.
Materialele informative ale campaniei “Rămâi în joc! Adolescenţă fără alcool!” pot fi regăsite și la rafturile lanţurilor comerciale partenere în intervalul aprilie – iunie 2019.
Pentru mai mai multe informaţii accesaţi www.consuma-responsabil.ro/suntem-multi sau https://www.facebook.com/ConsumaResponsabil.SuntemMulti/
Despre Spirits Romania
Asociația Spirits Romania (www.spirits-romania.ro) este o asociație patronală, care reunește principalii producători și importatori de băuturi spirtoase din România. Spirits Romania a fost înființata în 2013 cu scopul de a contribui la crearea unui cadru fiscal și legislativ funcțional, propice dezvoltării industriei locale de băuturi spirtoase, precum și din dorința companiilor membre de a se implica în crearea unor programe comune de educare a consumatorilor cu privire la consumul responsabil de alcool. Companiile membre Spirits Romania asigură peste 500 de locuri de munca directe și 165.000 indirecte, contribuind anual prin plata accizelor cu 483 milioane lei la bugetul de stat, reprezentând peste 40% din taxele colectate din piața fiscalizată a băuturilor alcoolice. Membrii Spirits Romania exportă băuturi spirtoase de înaltă calitate de toate tipurile în peste 20 de țari, din Europa, Asia și America. Spirits Romania este afiliată la SpiritsEurope (http://spirits.eu/), organizația reprezentativă la nivel european a industriei alcoolului, ce reunește peste 31 de asociații naționale din 24 de țari. Spirits Romania reprezintă principalele companii producătoare și importatoare de băuturi spirtoase din România: BDG, Brown-Forman, Cristalex, Diageo, Pernod Ricard Romania, Prodal, Prodvinalco, PPD.
Despre Mega Image
Înfiinţată în 1995, Mega Image este cel mai mare lanţ de supermarket-uri din România, cu o reţea de peste 600 de magazine în Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Târgovişte şi alte oraşe din ţară, sub brandurile Mega Image, Shop & Go, Gusturi Româneşti. Mega Image îşi propune să le ofere zilnic consumatorilor servicii de calitate şi o gamă largă de produse hrănitoare, sănătoase şi sigure, la preţuri accesibile. Mega Image face parte din Ahold Delhaize, un retailer internaţional care la ora actuală operează pe trei continente.
- Cel mai puternic tratament anti-aging – noutatea zilei de la Paula`s Choice! - September 4, 2024
- Rose Intense, primul ser hidratant Sabon cu efecte spectaculoase asupra pielii - September 3, 2024
- Pesto Monini, 3 sosuri delicioase în 3 rețete rapide - September 1, 2024
Comments