Rujul se numea „stiloul iubirii” și era mai scump decât aurul

Rujul a apărut prima dată în Amsterdam, la expoziția internațională din 1883. Comercializat de parfumierii parizieni, micul baton colorat pentru buze era înfășurat în mătase și pus în vânzare sub denumirea de „stylo d’amour”, la prețuri exorbitante. Apariția lui a marcat o nouă eră în industria cosmeticelor.

Rujul 1945

Donna Reed, pentru Max Factor Tru-Color Lipstick, July 1945, Radio Romances Magazine, iulie 1945 Foto: flickr The Bees Knees Daily

În 1912, sufragetele mărșăluiau pe străzile din New York, cu buze colorate în roșu aprins, simbolul independeței și emancipării. Trei ani mai târziu, rujul a trecut în producția de serie, la prețuri rezonabile. Sunt anii în care Max Factor, make up artistul vedetelor de la Hollywood, a început să vânda pudra parfumată, accesibilă ca preț, care a făcut senzație până în Europa.

cosmetice 1949

Revlon Fashion Plate Makeup, January 1949

Specialiștii în frumusețe recomandau săpunul Palmolive pentru curățarea feței la prânz și seara înainte de culcare, iar emulsia (cold cream) Pond’s (produsă în Franța) pentru demachiere. În 1930, industria cosmetică era cea mai mare a patra industrie a Statelor Unite, iar marea criză nu i-a domolit ascensiunea. Max Factor a rămas preferatul starletelor, dar au apărut și mai noile Lancome, Elisabeth Arden și Revlon. Blush-ul era cremă și pudră. Rujul – în mai multe nuanțe, la fel cu oja.

Acțiune anti-age: se credea că grăsimea intră în piele și umple ridurile, netezind fața!

Revistele publicau rețete de cremă de făcut în casă cu ceară de albine, ulei mineral, apă și borax. Tonifiantele puteau conține mai multe ingrediente, inclusiv lapte, lămâie și zahăr. Chiar dacă rutina îngrijirii în mai mulți pași nu a apărut înainte de 1960, femeile foloseau mai multe produse, zilnic. Săpunul era folosit zilnic pentru corp, iar pe față se aplica o cremă cu bază uleioasă pentru curățare și demachiere. Această etapă era urmată de aplicarea de tonice și măști anti age foarte grase.

Șampoane și săpunuri pentru toată familia

Al doilea război mondial a adus reclame la șampoane anti-matreață și săpunuri pentru toată familia.

Ruj Max Factor1954Look-ul a virat spre „fresh” și „practic”, fiind compus dintr-o crema de bază, pudră și blush. Sprâncenele au devenit mai ascuțite/arcuite. Fardul de pleoape rar, numai în negru, maro și gri, urmat de mascara în mai multe straturi și rujul în nuanțe strălucitoare. Și tot atunci designul tubului de ruj și-a schimbat pentru totdeauna alura simpla din 1915, cu una nouă, cu mecanism retractabil, care s-a păstrat până în zilele noastre.

Rujul anilor ’60 era în culori calde, radiante, pentru ca în anii ’70 să apară în nuanțe fondante, iar zece ani mai târziu în culori electrice, albastru , verde, mov și roz neon. În 1948 au apărut pentru prima dată fixativul pentru păr și creionul de buze.

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 250 de cuvinte, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.