SMASHED – un program de succes ce continuă în 2024

SMASHED – programul educațional pentru combaterea consumului de alcool în rândul minorilor – va continua anul acesta cu ediția a doua. Succesul inițiativei a fost evidențiat de numărul mare de elevi și studenți participanți la organizarea și desfășurarea spectacolelor. Implicarea acestora indică interesul real al tinerilor de a învăța cum să facă cele mai bune alegeri în ceea ce privește alcoolul. 

SMASHED, programul educațional pentru combaterea consumului de alcool în rândul minorilor, va continua anul acesta cu ediția a doua.

Peste 2.000 de elevi de la 7 colegii naționale și licee de prestigiu din București și județul Argeș au făcut parte din prima ediție a programului Smashed în România. Deoarece proiectul a generat reacții pozitive și un nivel crescut de interes, o a doua ediție va avea loc în acest an.

Programul educațional internațional SMASHED este o inițiativă unică, multi-premiată, care utilizează experiența teatrului pentru a aborda problema consumului de alcool în rândul minorilor. Inițiativa – susținută global de Diageo – a fost implementată în România de teatrul RECUL. Șapte spectacole interactive au fost organizate de echipa RECUL la Colegiul Național “George Coșbuc” – București; Colegiul Național “Mihai Viteazul” – București; Colegiul Național “Sf. Sava” – București; Colegiul Economic “Virgil Madgearu” – București; Liceul Teoretic “George Călinescu” – București; Colegiul Național Pedagogic “Carol I” – Câmpulung Muscel; Colegiul Național “Dinicu Golescu” – Câmpulung Muscel.

Succesul inițiativei a fost evidențiat nu numai de numărul de elevi care au participat, ci și de implicarea generată în rândul studenților în timpul spectacolelor, indicând interesul real al tinerilor participanți de a învăța cum să facă cele mai bune alegeri în ceea ce privește alcoolului. Elevii și profesorii participanți au subliniat că programul reprezintă o modalitate excelentă de a construi punți între ei. Alcoolul este un subiect tabu, elevii se tem de repercusiuni și ezită să discute cu profesorii despre acest lucru, dar conform feedback-ului oferit, SMASHED a fost o modalitate bună de a începe o discuție deschisă și de a elimina barierele. De asemenea, programul s-a concentrat foarte mult pe a ajuta studenții să înțeleagă ce presupune presiunea socială, impactul alcoolului și la cine pot apela pentru susținere sau ajutor, atunci când au nevoie. Presiunea socială a fost un punct central de discuție în aproape toate dezbaterile.

„Suntem recunoscători pentru această colaborare. Pentru noi a fost o șansă de a aborda acest subiect în modul pe care îl iubim cel mai mult – prin puterea artei și a teatrului. După ce am văzut reacțiile studenților, profesorilor și părinților după proiectul pilot, suntem bucuroși să continuăm și să aducem experiența SMASHED Live în fața cât mai multor beneficiari, deoarece consumul de alcool în rândul minorilor este un subiect relevant în România, care trebuie abordat și urmărit”, a declarat Alexandra Băjan, Project Manager și Actor, RECUL.

Gergely Ábrahám, Corporate Relations Director Diageo Eastern Europe, a declarat: “Suntem încântați de rezultatele generate de programul SMASHED în România, în special de răspunsul pozitiv din partea tinerilor participanți care demonstrează impactul inițiativei. SMASHED este un punct focal al angajamentului pe termen lung al Diageo de a pune capăt culturii consumului de alcool la minori, de a promova responsabilitatea și de a educa oamenii cu privire la impactul nociv al alcoolului. A devenit un proiect de referință în întreaga lume, în primul rând datorită formatului său creativ, captivant și a rezultatelor uimitoare. Așteptăm cu nerăbdare a doua ediție în România, pentru a continua misiunea educațională”.

SMASHED, al cărui principal obiectiv pentru 2030 este de a ajunge la 10 milioane de adolescenți din întreaga lume, este în prezent implementat în 38 de țări de pe șase continente și a ajuns la 3,8 milioane de elevi. Numai în 2023, programul a educat mai mult de 1,9 milioane de elevi.

SMASHED a fost creat de Collingwood Learning, o organizație cu sediul în Regatul Unit specializată în crearea de experiențe educaționale prin teatru pentru prevenirea abuzului de alcool. Inițiativa este susținută de Diageo, un lider global în industria băuturilor alcoolice, care se dedică promovării consumului responsabil de alcool, precum și combaterii consumului de alcool la minori și a șofatului sub influența băuturilor alcoolice, prin intermediul unor programe educaționale extinse. Îndepând din  2022, SMASHED a obținut 12 premii de la opt organizații, în semn de recunoaștere pentru calitatea experienței de învățare, creativitatea abordării sale imersive, bazate pe poveste și excelența în alte domenii, inclusiv inovația și tehnologia digitală pentru versiunea online.

Conform datelor INSP, în România, aproximativ 84% dintre băieții de 16 ani și 12% dintre fetele de 16 ani au consumat cel puțin o dată în viață o băutură alcoolică. Unul din cinci băieți s-a îmbătat pentru prima dată înainte de vârsta de 13 ani.”

Despre Diageo

Diageo este lider global pe piața băuturilor alcoolice, cu o colecție remarcabilă de branduri. Printre acestea se numără whisky-urile Johnnie Walker, Crown Royal, J&B, Buchanan’s și Windsor, vodca Smirnoff, Cîroc și Ketel One, Captain Morgan, Zacapa, Baileys, Don Julio, Gordon’s, Tanqueray și Guinness. Diageo este o companie globală, iar produsele noastre sunt vândute în peste 180 de țări din întreaga lume. Compania este listată atât la Bursa de Valori din Londra (DGE), cât și la Bursa de Valori din New York (DEO). Piața Diageo din Europa de Est acoperă activitățile Diageo în domeniul berii în toată Europa continentală, precum și activitățile în domeniul băuturilor spirtoase în Europa de Est, Asia Centrală, Orientul Mijlociu și Africa de Nord. În total, 56 de țări. Pe piața din Europa de Est lucrează peste 370 de persoane. Pentru mai multe informații despre Diageo, oamenii, brandurile și performanțele companiei, vizitați www.diageo.com. Pentru informații despre consumul responsabil de alcool, inițiative și modalități de a împărtăși cele mai bune practici, vizitați platforma globală de resurse a Diageo, www.DRINKiQ.com.

Celebrăm viața în fiecare zi, pretutindeni.

Despre Recul

Recul este Remediu Cultural, un ecosistem creativ format din: Recul Theatre – un Teatru Independent fondat în 2015, care pune pe prim plan individul și comunitatea și care aduce spectacole de teatru, improvizație și dramă, toate inspirate de realitatea relevantă a întâlnirii dintre lipsirea de confort a actorului cu spectatorul, Recul School – spațiu de joacă și experiment pentru adulți și copii prin ateliere multidisciplinare construite pe bazele metodei teatrului de improvizație, Recul Space – 850 de metri pătrați de hub cultural, un loc de întâlnire a tuturor formelor de artă și dezbatere, al oamenilor cu poveștile, viitor incubator de proiecte pentru clătit ochii, ascuțit mintea și ciulit urechea, precum și Recul Pro – modul în care traducem și aducem experiențe de dezvoltare și învățare în medii educaționale sau de business.

Citește și:

SMASHED combate consumul de alcool în rândul minorilor

24life.ro
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 250 de cuvinte, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.