Ceva s-a schimbat în industria de parfumuri. Milenialii (născuți în anii `80-`90, n.r.) sunt mai pretențioși în alegeri, vor parfumuri din ingrediente naturale, eventual cu un touch personalizat, vor să afle mai multe despre parfumier. Adică exact ce găsim la Niche Parfumerie, primul magazin local cu parfumuri de nișă. În spatele afacerii, Daniel și Andreea Nare, un cuplu din Timișoara pasionat de domeniu de pe vremea când acesta era la primii pași în Europa, iar la noi încă nici nu se născuse. Un economist și o ingineră constructor și-au transformat pasiunea comună pentru „lumea misterioasă și intrigantă a mirosurilor și a parfumeriei” într-o afacere de succes.
Asta, firește, nu s-a întâmplat peste noapte. „Începutul a fost anevoios, plin de impedimente și greșeli, care au devenit un pilon de învățare și de care astăzi suntem mândri. După 10 ani de când suntem strict în segmentul de nișă și aproape 15 ani împreună cu parfumerie de designer am acumulat un bagaj vast de cunoștințe care le împărtășim cu clienții prin experiențe curatoriale și consiliere olfactivă”, povestesc Andreea și Daniel.
I-am rugat să ne împărtășească din experiența lor, aveți în continuare povestea unei afaceri cu parfumuri de nișă în România.
24life.ro: Când și cum ați lansat Niche Parfumerie in Romania si cum v-a venit ideea acestei afaceri?
A&D Nare: Călătoria noastră în lumea parfumeriei a început la scurt timp după terminarea studiilor, cu un proiect care se numea La Parfumerie, o parfumerie de designer și un magazin online. Am fondat Niche Parfumerie în 2012. La acea vreme, parfumeria de nișă avea o vizibilitate foarte mică și era puțin cunoscută la noi și în Europa. Brandurile de designer de-abia începuseră să scoată colecții de lux și primele branduri de parfumerie de nișă începeau să prindă notorietate. Tot timpul am avut sentimentul că parfumurile disponibile pe piață reprezintă o mică parte din industrie, așa că am început să învățăm tot ce putem despre parfumerie și să descoperim că ceea ce făceam noi cu La Parfumerie reprezintă cea mai vizibilă și comercială latura a industriei. Am pus la cale un plan, analizând cum va arată viața noastră pe termen lung și am decis să mergem înainte cu Niche Parfumerie.
Cum pentru un client parfumeria este o călătorie olfactivă plină de emoții și experiențe noi, pentru noi Niche Parfumerie este căutarea continuă a unui portofoliu extraordinar de branduri și putem spune că și astăzi suntem la fel de surprinși de acest domeniu dinamic când descoperim compoziții inovative.
Ne petreceam mult timp testând și descoperind branduri noi, ceea ce pentru noi reprezenta cea mai intrigantă parte și ne doream să testăm compoziții inovative, ingrediente diverse și să explorăm toate fațetele parfumeriei.
Suntem o afacere de familie și ne mândrim cu asta. Cum brandurile independente sunt conduse de creativitate, de a crea ceva extraordinar și fără a lua în considerare bugete limitate, așa și noi, ca afacere de familie, suntem conduși de viziunea pe termen lung și nu de profitul iminent, selectând branduri cu valoare creativă ridicată și ajutăm clienții să învețe mai multe despre parfumeria de nișă.
24life.ro: Ce înseamnă parfumuri de nișă?
A&D Nare: Parfumurile de nișă reprezintă reîntoarcerea la valorile parfumeriei din secolul al 19-lea, când tradiția și know-how-ul erau elementele cheie. Un secol al parfumierilor regali, ce foloseau ingrediente naturale, prețuiau individualitatea și considerau creativitatea cel mai important aspect.
24life.ro: Cum ați pornit magazinul din Timișoara, în 2012?
A&D Nare: Parfumeria de nișă este individuală și inovativă și încă de la început un număr mic de clienți cu ochi pentru raritate au început să ne descopere cunoscând unele branduri lansate de noi în România. Având un buget de marketing inexistent ne-am concentrat pe servicii și cultură olfactivă, ceea ce ne-a adus în mod constant clienți noi, prin recomandările clienților surprinși de experiența și de portofoliul magazinului nostru.
De-a lungul timpului, am adunat multe povești și întâmplări amuzante. Odată, o femeie tânără și aranjată a intrat în magazin și ne-a rugat să o lăsăm să încerce un parfum, motivând că are o întâlnire romantică și vrea să miroasă frumos. Presupunem că întâlnirea a avut succes, pentru că a plecat cu un eșantion de Parfums de Nicolai Kiss Me Intense…
24life.ro: Cum a mers afacerea? Care a fost reacția românilor la parfumurile de nișă?
A&D Nare: Începutul a fost foarte dificil, dar pasiunea și perseverența ne-au ajutat să construim și să acumulăm informații indispensabile. Am început să căutăm soluții, să ne focusăm pe servicii și pe experiența de magazin. Am identificat observațiile cliențiilor și am început să fim proactivi dorințelor lor, introducând primul serviciu online de eșantioane și organizând lansări de brand și produse, precum și diferite evenimente ce au amplificat experiența offline.
Reacția românilor a fost de curiozitate și pentru mulți a devenit un joc de descoperire personală. Nu auziseră de parfumeria de nișă și au fost surprinși să descopere că în afară de parfumeria cunoscută, mai există un segment inovativ și creativ, care nu este întotdeauna mai scump decât parfumurile cu care erau ei obișnuiți.
24life.ro: Pe ce criterii faceți achizițiile de branduri si parfumuri? S-a schimbat ceva în ultimii ani in domeniu?
A&D Nare: Încă de la început ne-am dorit să creăm un portofoliu curatorial de parfumerie artistică și de-a lungul timpului am lansat în România branduri precum Parfums de Nicolai, Etat Libre d’Orange, Goldfield & Banks, The House of Oud, Nomenclature, Fragrance du Bois, Jeroboam, Masque Milano.
Când selectăm un brand luăm în considerare diverși factori precum contextul brandului și aspectele tehnice, cum ar fi unitaritatea mirosului, tranzițiile și ingredientele folosite.
Parfumeria de nișă, spre deosebire de celelalte segmente, este un business dinamic, într-o continuă schimbare și implică un nivel de cunoștințe avansat. Anual apar un număr mare de branduri noi mai puțin inovative, cărora le lipsesc creativitatea și know-how-ul, copiază, urmează trenduri și sunt introduse din dorința exclusiv financiară. Unii pionieri ai parfumeriei de nișă, care au fost cumpărați de companii mari, au reeditat compozițiile din perspective logistică și financiară, au făcut extinderi infinite de linie și au introdus lansări noi ce țintesc publicul larg, devenind astfel branduri de lux și îndepărtându-se de segmentul de nișă.
La fel ca și parfumeria de nișă, portofoliul nostru este într-o continuă schimbare, se adaptează gusturilor cliențiilor noștri și va reprezenta întotdeauna o valoare artistică incontestabilă.
24life.ro: Cum ați luat decizia deschiderii unui magazin la București? Au existat dificultăți?
A&D Nare: Portofoliul de clienți din București a fost încă de la început un pilon al comunității noastre online și ne-am dorit că el să poată aparține unei comunități olfactive inclusive, să poată testa produsele noastre în magazin și să se bucure de experiențe olfactive noi. Ne-am gândit să amplificăm experiența offline a magazinului Niche Parfumerie din Timișoara prin deschiderea unui concept store inovativ în București – 50ml Artistic Fragrance Bar, pe Calea Dorobanților 111. Problemele întâmpinate cu deschiderea magazinului din București au fost numeroase, totul era nou, nu cunoșteam pe nimeni, a trebuit să amenajăm locația de la distanță, pandemia a avut un impact semnificativ, dar putem spune că totul a decurs bine și la scurt timp magazinul ne-a depășit așteptările.
Cel mai dificil lucru de realizat în acest moment este menținerea serviciilor la distanță. Suntem o companie orientată către clienți și serviciile nostre implică consiliere olfactivă și cunoștințe avansate de parfumerie. Am întâmpinat nenumărate probleme legate de consistență și facem demersuri permanent de organizare pentru a le putea menține la un nivel ridicat.
24life.ro: Care a fost parfumul cel mai bine vândut în acești ani? Ce preferă românii?
A&D Nare: În magazinele noastre noi nu doar vindem, ci consiliem și încercăm să le arătăm celor care ne trec pragul că experiența este individuală, și când vine vorba de parfumeria artistică, totul este despre sine și gusturile fiecăruia. Făcând acest lucru, vânzările noastre arată diferit față de trendul actual din România, care este unul oriental. În magazinele noastre se pot găși doar două branduri artistice orientale, unul din Oman și brandul Anfas din Dubai, ambele branduri cu ADN-uri puternice și compoziții ce promovează cultura și ingredientele locale.
Trendul oriental este preferat de români din perspectiva intensității și persistenței, dar în prezența unei culturi olfactive avansate, o mare parte încep să aprecieze complexitatea și individualitatea compozițiilor și să pună accent mai mare pe unitaritatea mirosului și pe ingredientele folosite.
24life.ro: Ce ați făcut în pandemie, când totul s-a inchis? Care e cel mai mare risc al unei afaceri cu parfumuri de nișă? Dar cel mai mare atu?
A&D Nare: Am deschis 50 ml Artistic Fragrance Bar din București în plină pandemie și putem spune că suntem norocoși că restricțiile nu au avut impact asupra noastră. Pentru o perioada scurtă am hotărât să închidem magazinele și să ne focusam pe experiența online, am avut o serie de interviuri cu parfumieri și branduri, am făcut o campanie despre călătoria olfactivă și explorare, ceea ce ne-a ajutat să creștem. Am sesizat o creștere semnificativă a serviciului de eșantioane și a cărților despre parfumerie, oamenii și-au îmbunătățit cultura olfactivă, au explorat și testat multe produse, dispunând de mai mult timp liber.
Dezavantajul unei afaceri cu parfumuri de nișă este că te adresezi unui segment îngust de oameni, care apreciază produsul în schimbul brand-ului, pe când atuul este gradul de fidelitate mare, care vine odată cu o mai bună cultură olfactivă. Românii au fost tot timpul intrigați de produsele de parfumerie și cei care au descoperit valoarea parfumeriei artistice nu s-au mai reîntors spre celălalt segment.
24life.ro: Proiecte de viitor?
A&D Nare: Integrăm în permanență branduri și produse noi, pe care le asociem cu evenimente olfactive locale, ce au ajuns să reprezinte o parte interactivă și intrigantă pentru comunitățile noastre din Timișoara și București.
De curând am lansat în exclusivitate în România Les Nereides Paris, pentru care ne dorim și un eveniment official, ce va avea loc în luna septembrie la 50ml Artistic Fragrance Bar din București. În luna octombrie îi vom avea oaspeți la București pe directorii creativi ai brandului OmanLuxury și în luna decembrie pe cei de la Mille Centum Parfums.
Nu scoatem din calcul o extindere a conceptului 50ml, dar ne dorim să o facem treptat și ca aceasta să reflecte serviciile și experiențele cu care clienții noștri sunt obișnuiți.
Citește și:
Parfums de Nicolaï lansează Riviera Verbena, acum și la Niche Parfumerie
Parfums de Nicolaï sunt capodoperele producției de parfumuri contemporane franceze, echivalentul haute couture în modă, unde viziunea designerului este exprimată liber, fără restricțiile impuse în marketingul de masă. În 2022, Casa Nicolaï a lansat Riviera Verbena, un parfum floral fructat, menit să impresioneze.
Niche Parfumerie aduce Les Néréides în România
Patchouli Antique, o reeditare a parfumului emblematic al casei Les Néréides. Clasic, mereu la modă, franțuzesc, stilat, rafinat. Noul Patchouli Antique oferă o semnătură olfactivă unică, plină de farmec și eleganță, ceea ce îl face un parfum de paciuli ideal pentru femei.
- 6 tehnici eficiente pentru a reduce stresul și a fi bine cu tine - December 5, 2024
- Piatra semiprețioasă norocoasă a lunii decembrie - December 3, 2024
- Misterele Bibliei și ale Noului Testament, în 3 documentare tv - November 28, 2024
Comments