746 Views

Autor 2017 în culise: „Și noi am fost luați prin surprindere”

Simona Ghiga, participantă pentru a patra oară la Târgul Autor, de data asta și organizator. Am rugat-o să ne dezvăluie câte ceva din culisele Autor 2017 și o părere din interior. Astfel am aflat că ediția din acest an a bătut toate recordurile și a întrecut toate așteptările, surprinzându-i până și pe organizatori.

„Din interior, pot să spun că și noi înșine am fost luați prin surprindere de succesul pe care l-am putut măsura în cele doua zile de târg. Nu pentru că Autor nu ar fi obișnuit cu succesul, ci pentru că organizarea unei eveniment de asemenea anvergură este o sarcină dificilă și cu o mare probabilitate să nu iasă toate așa cum ți-ai propus. Ceea ce am putut aprecia în timp real ca succes a fost, pe de-o parte, numărul mare de vizitatori în spațiul târgului, cel mai mare de când există târgul Autor. Iar pe de altă parte, mulțumirile venite din partea designerilor participanți pentru organizare și bucuria pe care au simțit-o la ei în cele două zile de Autor.

A fost ediția cu cel mai mare număr de participanți de până acum și cu ponderea cea mai mare de străini: 92 de artiști, din care 62 străini. A fost și ediția cu cel mai mare număr de new entries premiați (participanți pentru prima dată la târg).

Autor promovează România în lume

Una din poveștile interesante este cea a artistei Asami Watanabe din Japonia, care a luat premiul Hoya Barcelona și pe care am convins-o cu greu să își lase temerile și să vină la Autor, spunându-i în multe cuvinte că România e o țară frumoasă și pașnică, de la începuturile istoriei ei. O țară care nu a invadat niciodată pe nimeni și care, deși ocupată și mistuită de războaie de multe ori în istorie, și-a pastrat bucuria de a primi oaspeți. Pentru că Autor a făcut și face și asta: după ce a pus Romania pe harta lumii de bijuterie contemporană, ca unul din cele trei locuri din Europa unde se organizează un târg internațional în domeniu, face și o muncă de promovare turistică extinsă cu ocazia fiecărei ediții. Asta pentru că designerii străini participanți sunt însoțiți adesea de familia ori prietenii cu care, după ce vin la Autor, vizitează și alte locuri din țară sau măcar Bucureștiul. Acest București în care noi vedem doar ce e rău, lor li se pare minunat!

Vincent Hawley, un designer american din New York, după doar două zile de plimbări prin București, îmi spunea ieri, încântat de atmosfera și arhitectura orașului, că i-ar plăcea să își deschidă aici un atelier de bijuterie.

La fel și Flavia Bărar, o româncă din Brașov care locuiește acum în Australia și care a participat la Autor cu brandul Atelier Nomada. Emoționată și încântată de atmosfera târgului, de căldura pe care a simțit-o din partea tuturor, începând cu organizatorii și continuând cu oamenii cu care a interacționat în cele două zile, mi-a spus că i-ar plăcea să își facă un atelier aici. Un atelier în care să lucreze o lună-două pe an și care ar funcționa și ca un nod pentru călatoriile ei la alte evenimente din zona bijuteriei contemporane din acestă parte de lume.

Autor 2017 Atelier Nomada

Flavia Bărar, Atelier Nomada

Acesta este Autor – o platformă care provoacă, stimulează și adună laolaltă emoțiile frumoase ale creatorilor de bijuterie contemporană din toata lumea. Toți se întorc în țările lor îmbogățiti cu experiența întâlnirii cu ceilalți designeri, cu mulțumirea pe care ți-o dă participarea la un târg bine organizat; cu bucuria întâlnirii unui public cald și surpriza plăcuta a descoperirii unei țări altfel decât cea pe care și-o imaginaseră.”

Despre Autor 2017, participanții și creațiile lor puteți citi aici: Autor 2017 – bijuteria contemporană în ascensiune

Despre Simona Ghiga mai puteți citi aici: A schimbat jobul din corporație cu bijuteria de autor

Mihaela Doina Radulescu

Mihaela Doina Radulescu

managing editor at 24life.ro
Jurnalist, cu experiență de peste 20 de ani în presă (BBC București, revistele Viva! și Avantaje), vă invit să vă bucurați de un jurnalism de calitate (interviuri, reportaje, știri, documentare) și promovare inteligentă (PR, copywriting, creative writing), de data asta pe 24life.ro. Motto: ”Life is an experiment. The more experiments you make the better”
Mihaela Doina Radulescu
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 250 de cuvinte, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.