6 Sucuri din legume și fructe de sezon

sucuri naturale din legume și fructeÎncearcă rețetele noastre de sucuri din legume și fructe de sezon, pline de vitamine și minerale, excelente detoxifiante și energizante, delicioase la gust. O zi pe săptămână doar cu sucuri te ajută să scapi de colăceii din talie și să-ți pregătești organismul pentru festinul de Sărbători.

1. Energizant din struguri (bun pentru inimă și circulație)

Acest suc încălzește (se consumă fără gheață) și hrănește. Prunele sunt bogate în fibre și au un ușor efect laxativ, ambele combat constipația și au efect detoxifiant și antioxidant. Strugurii negri sunt plini de bioflavonoide, cu proprietăți antiinflamatoare și anticancerigene. Un suc exclent pentru inimă și sistemul vascular.

250 grame de struguri, 2 prune uscate (fără sâmburi), 1 cm rădăcină de ghimbir, fără coajă, ½ linguriță de miere, 1 vârf linguriță de scorțișoară.

Image courtesy of tiverylucky at FreeDigitalPhotos.net0

Image courtesy of tiverylucky at FreeDigitalPhotos.net

2. Detoxifiant cu ananas (diuretic, stimulent digestiv)

Ananasul conține o enzimă benefică numită bromelaină, antiinflamator și stimulent digestiv. Ananasul conține betacaroten și vitamina C, precum și vitamine B, energizante. Aloe Vera are acțiune antibacteriană și antifungică. Amândouă au proprietăți puternic detoxifiante. Feniculul conține uleiuri esențiale cu efect diuretic, iar ghimbirul și ananasul sunt cunoscute stimulente digestive.

½ ananas, 2 mere, ½ bulb de fenicul, 1 cm rădăcină de ghimbir, 1 linguriță suc de aloe vera (se găsește în farmacii și în magazine de tip Plafar sau puteți să îl obțineți singuri, prin presarea frunzei proaspete de aloe vera).Se curăță de coajă, se pun în storcător, sucul se servește cu gheață.

3. Sucul de rodii crește imunitatea și scade colesterolul

Image courtesy of phasinphoto at FreeDigitalPhotos.net

Image courtesy of phasinphoto at FreeDigitalPhotos.net

Rodiile sunt excelente la gust, bogate în vitamina C (o singură rodie asigură 40% din necesarul zilnic), pline de antioxidanți. Un studiu american despre efectul benefic al sucului de rodie asupra sănătății a constatat că acesta reduce colesterolul rău și previne depunerea acestuia pe pereții arterelor. Consumul frecvent de rodie îmbunătățește circulația, previne apariția bolilor degenerative, datorită conținutului mare de antioxidanți.

1 rodie (fără coajă, doar semințele), 1 măr, 1 morcov. Se spală, se pun în storcător, sucul se servește cu gheață.

4. Detoxifiant și hidratant. Suc picant de țelină

Image courtesy of phasinphoto at FreeDigitalPhotos.net

Combinația de pere, țelină și fenicul e benefică pentru digestie elimină apa din țesuturi și reduce balonarea. Țelina rehidratează și are o mulțime de efecte bune asupra sănătății, anticancerigen, anticolesterol, antiinflamator, antioxidant și diuretic. Scade pofta de dulciuri și pare să ajute și la eliminarea calculilor urinari și biliari. Sucul de fenicul e calmant digestiv, iar perele sunt bogate în vitamina C și au un ușor efect laxativ. Sucul se condimentează cu frunze proaspete de oregano (merg și cele uscate) cu efect recunoscut antibacterian și antifungic.

3 tulpini de țelină, 1 bulb de fenicul, ½ castravete, 2 frunze de salvie, 2 pere, o crenguță de oregano

Beet Juice With Beetroot by phasinphoto

Image courtesy of phasinphoto at FreeDigitalPhotos.net

5. Puternic antioxidant (cardio-tonic și stimulent digestiv)

Sfecla roșie este o excelentă sursă de vitamina B și C, fibre și minerale, antioxidanți. Betacianina, o substanță din sfeclă are puternic efect antioxidant. Sucul de sfeclă roșie stimulează activitatea bilei, scade nivelul de colesterol și… ajută la vindecarea gutei! E foarte bun pentru circulație (scade tensiunea arterială) și susține dezvoltarea țesutului muscular. Sfecla mai conține iod natural, benefic pentru funcționarea glandei tiroide și mult potasiu, bun la inimă. Afinele sunt și ele bogate în vitamina C și antioxidanți și oferă protecție sistemului digestiv, reglează metabolismul și pofta de dulciuri.

1 sfeclă roșie, 1 măr, 175 grame de afine. Se pun în storcător și se bea sucul proaspăt.

suc de portocale și roșii

foto: pexels

6. Remineralizant și hrănitor

O băutură delicioasă, dulce acrișoară, la îndemână, un înlocuitor ideal al gustării de la ora 4 -5. Morcovii sunt bogați în betacaroten, roșiile în licopen, ambele substanțe au efect puternic antioxidant și țin boala la distanță. Se asezonează cu busuioc, a cărui aromă și merge perfect cu ca a roșiilor aducând în plus efectul antimicrobian și calmant digestiv. Portocalele sunt pline de vitamina C dau un gust excelent băuturii.

3 roșii, 2 morcovi, 2 portocale, ¼ castravete, frunze de busuioc.

 

 

 

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 250 de cuvinte, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.